skip to main
|
skip to sidebar
Renault Latitude Executive 1.5 dCi
Makam otomobili denince akla premium sınıftaki modeller gelebilir. Peki, bu tabiri karşılayan başka otomobiller yok mu? Elbette var. D segmentinin oyuncuları beklenti karşılama konusunda premium sınıfın gerisinde kalmıyor. Renault Latitude’da bu modellerden biri. Segmentinin en uzun aracı olarak bilinen Latitude geçtiğimiz aylarda makyaj operasyonuna tabi tutuldu. Model test köşemize markanın ekonomi konusunda usta olan ikilisi 1.5 dCi motor ve EDC şanzıman kombinasyonuyla katılıyor.
Renault Latitude Executive 1.5 dCi 110 bg EDC Tasarım
Model makyaj ile far grubunda değişime uğramış. İçleri karartılmış farlar otomobili sportif göstermiş. Ancak hala LED gündüz farına kavuşmaması kabul edilemez bizce. Nikelajlı ızgara otomobile şıklık katmak için düşünülmüş. Latitude’da genelde oval hatlar kullanılmış. Öyle ki kaput üzerinde kullanılan hatlar dahi keskin değil. Yan bölümde de oval çizgiler göze çarpıyor. Arka kapı kenarlarında da öndeki ızgaradaki gibi nikelaj detaylar kullanılmış. Bu detayların kapı kollarında da kullanılması göze pek hoş gelmiyor. Jantlar oldukça sportif. İçleri karartılmış bu jant grubu bu otomobil için fazla sportif kalabiliyor. Arka bölüme geldiğimizde ise ön gündüz farlarında kullanılmayan LED teknolojisi, stoplarda kullanılmış. Bagaj kapağı üzerine uzatılan stoplar model yazılarının yer aldığı nikelaj parça ile başarılı bir kombin olmuş. Yine büyük marka logosu bagaj kapağının üst bölümünde yerini almış.
Renault Latitude Executive 1.5 dCi 110 bg EDC İç Mekan
Latitude makyajla birlikte içeride de değişimlere uğramış. En dikkat çekici değişim ise müzik sisteminin kumandalarında olmuş. Eski versiyondaki yerleşime göre daha basit bir müzik sistemine yer verilmiş. Bunun dışında Renault’un R-Link teknolojisi de artık makyaj ile latitude’da sunulmaya başlanmış. Dokunmatik özellikli bu ekran size yol bilgisayarı, navigasyon gibi birçok farklı konuda yardımcı oluyor. Ayrıca bu ekranın orta konsoldaki joystick ile kontrol ediliyor olması oldukça hoş bir ayrıntı olmuş. Bu sistem o kadar eğlenceli ki hızlanma ve vites değişimine uyumlu olarak otomobilinizin motor sesini değiştirebiliyor. Çift renkli ön konsol ve açık renkli koltuklar iç mekâna ferah bir hava katmış. Koltuklardan bahsetmişken konforunuz için her şey düşünülmüş. Hafıza özelliği ile size uygun sürüş pozisyonuna tek tuşla ulaşırken, uzun ve yorucu bir iş gününün ardından yoğun trafikte size masaj yaparak sürüş konforunuzun çıtasını fazlasıyla yükseltiyor. Ayrıca araca iniş ve binişlerde koltuğu geri kaydırarak rahat bir şekilde araçtan inmenizi ve ye binmenizi sağlıyor. Eşya gözü konusunda model sıkıntısız. Önde sunulan baş ve diz mesafesi konusunda model başarılı. Ancak arkaya doğru azalan tavan çizgisi sebebiyle baş mesafesi A segmenti araçlarından bile kötü! Bagaj hacmi olarak da 477 litrelik bir alan sunulmuş.
Renault Latitude Executive 1.5 dCi 110 bg EDC Motor
Modelin kalbinde markanın başarısını tescillemiş olan 1.5 litre dizel motor bulunuyor. 1461 cc bu motor 4000 d/d’de 110 Bg güç, 1750 d/d’de 240 Nm tork üretiyor. Bu değerler 1600 Kg ağırlığındaki Latitude’da 184 Km/s maksimum hız değeri sunmuş. Aracın ağırlığı sebebiyle bu motordan yüksek performans beklenmemeli. 6 ileri EDC şanzıman ile başarılı bir birliktelik sunan Latitude 4.7 litrelik yakıt tüketim değerine sahip. Biz testimiz sırasında sakin kullanımlarda 6.3 performanslı kullanımlarda 8,9 litre değer elde ettik.
Renault Latitude Executive 1.5 dCi 110 bg EDC Konfor & Yol Tutuş
Konfor konusunda model sunduğu yumuşak karakterli süspansiyonlarıyla başarılı bir grafik çiziyor. Uzun süreli bozuk asfalt seyahatlerinde bile konfor seviyeniz düşmüyor. Bu kadar konforlu süspansiyonların negatif yönü yok mu? Elbette var. Bu süspansiyonlar yol tutuş konusunda size dezavantaj oluşturuyor. Gövde salınımı fazla olan model ESP sistemine çok fazla ihtiyaç duyuyor.
Renault Latitude Executive 1.5 dCi 110 bg EDC Güvenlik
11 modeli ile EuroNcap’ten 5 yıldız almayı başaran Renault, Latitude modelini henüz bu teste sokmadı. Latitude bu testten 5 yıldız ile ayrılan Renault Laguna ile aynı platformu paylaşıyor. Araçta sürücü yolcu, yan ve perde hava yastıkları ile ESP sistemi standart olarak sunuluyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Sonraki Kayıt
Önceki Kayıt
Ana Sayfa
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
markalar
ALFA ROMEO
AUDI
BENTLEY
BMW
BUGATTI
CHERY
CHEVROLET
CHRYSLER
CITROEN
DACIA
DAIHATSU
DODGE
ETOX
FERRARI
FIAT
FORD
GEELY
HONDA
HYUNDAI
JAGUAR
JEEP
KIA
LADA
LAMBORGHINI
LANCIA
LAND ROVER
LOTUS
MAN
MASERATI
MAZDA
MERCEDES
MINI
NISSAN
OPEL
PEUGEOT
PORSCHE
PROTON
RENAULT
SAAB
SAMAND
SEAT
SKODA
SUBARU
SUZUKI
TATA
TOYOTA
VIPER
VOLKSWAGEN
VOLVO
önceki yazılar
▼
2015
(41)
►
Nisan
(22)
▼
Mart
(19)
2015 BMW X6 inceleme
Mercedes-Benz GLA200 inceleme
Nissan Qashqai 1.6 dci inceleme
BMW 428i xdrive vs 420d RWD
Neoplan Türkiye'deki Man Tesislerinde Üretilecek
Audi S7 Sportback 2015 inceleme
Skoda Superb vs Renault Latitude
Ford Tourneo Courier inceleme
Toyota Auris Touring Sports inceleme
Volkswagen Passat Variant inceleme
Hyundai Elantra 1.6 CRD inceleme
Volvo S60 inceleme
Fiat 500L Living Lounge 1.6 inceleme
Toyota Verso 1.6 D-4D Premium/Navi inceleme
Peugeot 308 1.2 Puretech Otomatik
Renault Captur & Clio 1.2 Turbo EDC
Renault Latitude Executive 1.5 dCi
Mercedes-Benz E250 Cabrio
Volkswagen CC 1.4 TSI
►
2014
(1)
►
Eylül
(1)
►
2010
(27)
►
Aralık
(3)
►
Ekim
(1)
►
Eylül
(2)
►
Ağustos
(1)
►
Temmuz
(7)
►
Nisan
(4)
►
Mart
(2)
►
Şubat
(5)
►
Ocak
(2)
►
2009
(27)
►
Aralık
(2)
►
Kasım
(3)
►
Ekim
(1)
►
Eylül
(8)
►
Şubat
(7)
►
Ocak
(6)
►
2008
(129)
►
Aralık
(13)
►
Kasım
(11)
►
Ekim
(8)
►
Eylül
(9)
►
Ağustos
(14)
►
Temmuz
(8)
►
Haziran
(11)
►
Mayıs
(12)
►
Nisan
(10)
►
Mart
(3)
►
Şubat
(12)
►
Ocak
(18)
►
2007
(143)
►
Aralık
(17)
►
Kasım
(16)
►
Ekim
(21)
►
Eylül
(18)
►
Ağustos
(10)
►
Temmuz
(10)
►
Haziran
(9)
►
Mayıs
(4)
►
Nisan
(5)
►
Mart
(7)
►
Şubat
(11)
►
Ocak
(15)
►
2006
(234)
►
Aralık
(17)
►
Kasım
(24)
►
Ekim
(13)
►
Eylül
(61)
►
Ağustos
(43)
►
Temmuz
(3)
►
Haziran
(15)
►
Mayıs
(16)
►
Nisan
(16)
►
Mart
(5)
►
Şubat
(4)
►
Ocak
(17)
►
2005
(5)
►
Aralık
(5)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder