skip to main
|
skip to sidebar
Nissan Qashqai 1.6 dci inceleme
Kompakt crossover segmentinin yaratıcısı olan Nissan Qashqai ile ilk kez 2006 yılında tanıtıldı. 2010’da makyajlanan birinci nesil Qashqai yüksek satış rakamlarına ulaşarak Japon üreticinin yüzünü özellikle Avrupa pazarında güldürmüştü. 2013 yılı sonunda tümüyle yenilenen model ikinci nesliyle başarısını sürdürmeyi hedefliyor.
Nissan Qashqai 1.6 dci Platinum Premium Pack X-Tronic Tasarım
Qashqai ikinci nesliyle selefine göre bambaşka bir otomobil olmuş. LED ile kombine edilen ön farlar bumerang şekliyle aracın ön bölümüne farklı bir hava katmış. Radyatör ızgarası ve bu bölümdeki kromaj kaplama markanın modern tasarım anlayışını yansıtıyor. Test aracımızda renginden dolayı çok anlaşılmasa da gövdenin alt kısmında kullanılan koyu plastik kaplamalar hafif arazi koşullarına gönderme taşıyor. Selefindeki iç bükey ve dış bükey tasarım çizgileriyle kombine edilen ön motor kapağının yerini ön ızgarada ‘U’ şeklindeki ayrıntıyla birleşen keskin hatlı bir yapı almış. Yan bölümde selefine göre daha oval tasarım hatları kullanılmış. Bu hatlar aracın tasarımını akıcı kılmış. Model arka bölümde de köklü değişime girmiş. İlk olarak stoplar selefine göre daha çok uzatılmış. Bagaj yükleme çizgisi daha aşağıya taşınmış. Yeni Qashqai, selefine göre 20 mm daha geniş, 47 mm daha uzun ancak 15 mm daha alçak.
Nissan Qashqai 1.6 dci Platinum Premium Pack X-Tronic İç Mekan
Birinci nesil Qashqai’nin en çok eleştirildiği konu iç mekan kalitesinin aracın sınıf standartlarını karşılamamasıydı. Nissan bu durumu fark edecek olmuş ki yeni Qashqai’de bu konuda ciddi iyileşmeler gerçekleştirmiş. 3 kollu deri direksiyon, krom detaylarla zenginleştirilmiş. Direksiyon üzerindeki kumandalar ergonomik. İç mekanda kullanılan piyano siyahı kaplamalar şık olsa da toz ve parmak izini kolaylıkla gösteriyor. Orta konsolda dijital bir ekran bulunuyor. Bu ekran üzerinden müzik, navigasyon sistemlerini kontrol etmek mümkün. Ayrıca bu ekran geri görüş kamerası ve Nissan güvenlik kalkanı sisteminin görüntülerini de iç mekana yansıtıyor. Kapı içlerinde ve vites kenarlarında kullanılan ambiyans aydınlatmaları da oldukça şık ayrıntılar olmuş. Gösterge paneli de yenilik rüzgârlarından nasibini almış. Selefinde siyah beyaz olan gösterge panelinin ortasındaki ekran yeni nesilde renkli olarak karşımıza çıkıyor. Ayrıca bu ekranın efektleri de selefine göre daha başarılı. Eşya gözü konusunda kapı iç cepleri ve vites arkası yeterli olurken; vitesin önündeki alan sınırlı kalmış. Model önde ve arkada yeterli baş ve diz mesafesi sunuyor. Modeldeki bagaj hacmi ise selefine göre 20 litre artırılarak 430 litreye çıkarılmış.
Nissan Qashqai 1.6 dci Platinum Premium Pack X-Tronic Motor
Test ettiğimiz Qashqai modelinde Renault’dan alınan 1.6 litrelik turbo dizel motor kullanılıyordu. R9M kodlu Renault R ailesine üye bu motor 4000 devirde 130 PS güç, 1750 d/d’de 320 Nm tork üretiyor. Motorun gücü ön tekerleklere markanın X-Tronic ismini verdiği CVT teknolojili bir otomatik şanzımanla aktarılıyor. Fabrika verilerine göre 0’dan saatte 100 km hıza 11.1 saniyede ulaşan Qashqai’nin karma kullanımda yakıt tüketimi de 4.6 litre. Biz bu rakamı yakalayamadık ama sakin sürüşlerde 5.8 litrelik bir ortalama tutturabildik. Fakat performanslı kullanmak isterseniz tüketimin 8 litreyi geçtiğini belirtmeliyiz.
Nissan Qashqai 1.6 dci Platinum Premium Pack X-Tronic Konfor & Yol Tutuş
Qashqai’nin süspansiyon sertliği çok iyi ayarlanmış. Zemin çok bozulmadıkça darbe emiş anlamında başarısını gösteriyor. Ancak sık ve sert darbeleri soğurmakta güçlük çektiğini söylemeliyiz. Qashqai selefine göre çok daha dinamik bir yol tutuşa sahip. Gövde hareketleri kontrollü ve başarılı. Direksiyon sistemi de yeterli bilgilendirmeyi sürücüye iletiyor. Hızlı otoyol sürüşlerinde büyük aynalar rüzgar sesi oluşmasına sebep oluyor. Bunun dışında yalıtım çok başarılı.
Nissan Qashqai 1.6 dci Platinum Premium Pack X-Tronic Güvenlik
Selefiyle Euroncap çarpışma testlerinden 5 yıldız ile ayrılan model yeni görünümüyle de geleneği bozmayarak tam puan almayı başardı.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Sonraki Kayıt
Önceki Kayıt
Ana Sayfa
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
markalar
ALFA ROMEO
AUDI
BENTLEY
BMW
BUGATTI
CHERY
CHEVROLET
CHRYSLER
CITROEN
DACIA
DAIHATSU
DODGE
ETOX
FERRARI
FIAT
FORD
GEELY
HONDA
HYUNDAI
JAGUAR
JEEP
KIA
LADA
LAMBORGHINI
LANCIA
LAND ROVER
LOTUS
MAN
MASERATI
MAZDA
MERCEDES
MINI
NISSAN
OPEL
PEUGEOT
PORSCHE
PROTON
RENAULT
SAAB
SAMAND
SEAT
SKODA
SUBARU
SUZUKI
TATA
TOYOTA
VIPER
VOLKSWAGEN
VOLVO
önceki yazılar
▼
2015
(41)
►
Nisan
(22)
▼
Mart
(19)
2015 BMW X6 inceleme
Mercedes-Benz GLA200 inceleme
Nissan Qashqai 1.6 dci inceleme
BMW 428i xdrive vs 420d RWD
Neoplan Türkiye'deki Man Tesislerinde Üretilecek
Audi S7 Sportback 2015 inceleme
Skoda Superb vs Renault Latitude
Ford Tourneo Courier inceleme
Toyota Auris Touring Sports inceleme
Volkswagen Passat Variant inceleme
Hyundai Elantra 1.6 CRD inceleme
Volvo S60 inceleme
Fiat 500L Living Lounge 1.6 inceleme
Toyota Verso 1.6 D-4D Premium/Navi inceleme
Peugeot 308 1.2 Puretech Otomatik
Renault Captur & Clio 1.2 Turbo EDC
Renault Latitude Executive 1.5 dCi
Mercedes-Benz E250 Cabrio
Volkswagen CC 1.4 TSI
►
2014
(1)
►
Eylül
(1)
►
2010
(27)
►
Aralık
(3)
►
Ekim
(1)
►
Eylül
(2)
►
Ağustos
(1)
►
Temmuz
(7)
►
Nisan
(4)
►
Mart
(2)
►
Şubat
(5)
►
Ocak
(2)
►
2009
(27)
►
Aralık
(2)
►
Kasım
(3)
►
Ekim
(1)
►
Eylül
(8)
►
Şubat
(7)
►
Ocak
(6)
►
2008
(129)
►
Aralık
(13)
►
Kasım
(11)
►
Ekim
(8)
►
Eylül
(9)
►
Ağustos
(14)
►
Temmuz
(8)
►
Haziran
(11)
►
Mayıs
(12)
►
Nisan
(10)
►
Mart
(3)
►
Şubat
(12)
►
Ocak
(18)
►
2007
(143)
►
Aralık
(17)
►
Kasım
(16)
►
Ekim
(21)
►
Eylül
(18)
►
Ağustos
(10)
►
Temmuz
(10)
►
Haziran
(9)
►
Mayıs
(4)
►
Nisan
(5)
►
Mart
(7)
►
Şubat
(11)
►
Ocak
(15)
►
2006
(234)
►
Aralık
(17)
►
Kasım
(24)
►
Ekim
(13)
►
Eylül
(61)
►
Ağustos
(43)
►
Temmuz
(3)
►
Haziran
(15)
►
Mayıs
(16)
►
Nisan
(16)
►
Mart
(5)
►
Şubat
(4)
►
Ocak
(17)
►
2005
(5)
►
Aralık
(5)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder