skip to main
|
skip to sidebar
Peugeot 308 1.2 Puretech Otomatik
Tasarım
Peugeot MPV benzeri kompakt otomobiller üretme stratejisinden yeni 308 ile vazgeçmiş. Bu durum pek çok eski 308 hayranını üzse de yeni modelin çok daha çekici bir görünüme sahip olduğunu söyleyebiliriz. Otomobilin tasarımı dinamik çizgilerden oluşuyor. Önceki versiyondaki tek parça ızgara terk edilirken; iki parçalı ızgara grubuna yer verilmiş. Üst ızgara nikelaj detaylar ile süslenerek şık kılınmış. Selefindeki geriye doğru uzanan far grubu yerini 62 adet LED’den oluşan yeni farlara bırakmış. Bu sayede agresif bakışlara kavuşan modelin bu görüntüsü kaput üzerinden inen çizgilerle de nitelendirilmiş. Yan bölümde akıcı tasarım göze çarpıyor. Paralel uzanan tavan yapısı baş mesafesi konusunda olumlu sinyaller verirken geniş camlar ferah bir iç hacmin habercisi. Arka sroplarda da LED teknolojisi kullanılmış. LED’lerin adedi ise bu kez 48. Peugeot 308; 4253 mm uzunluğa, 1804 mm genişliğe, 1457 mm yüksekliğe ve 2620 mm aks mesafesine sahip. Bu değerler ile en güçlü rakibi Volkswagen Golf’ten 2 mm daha kısa, 5 mm daha geniş, 5 mm daha yüksek ve 17 mm daha kısa aks mesafesine sahip.
İç Mekan
Aracın iç mekanı göze çok sade geliyor. Bunun en büyük sebebi normalde orta konsolda görmeye alışık olduğumuz havalandırma kumandalarının PSA grubunun geliştirmiş olduğu SMEG+ ekranın içine alınmış olması. Müzik sisteminin ses düzeyini ayarladığının dairesel kumandanın yanında ufak tefek tuşlar orta konsolda bulunuyor. Ön bölümün üst yapısında kullanılan malzemeler yumuşak dokunuşlu ve kaliteli. Ancak aşağılarda sert plastik kullanılmış. Direksiyon simidi ve gösterge panelleri 208’den tanıdık geliyor. 208’deki direksiyonun gösterge panellerini kapatması durumu burada konsolun daha yukarı konumlandırılmasıyla bir parçada olsa çözüme ulaşılmayı sağlamış. İlk etapta gösterge panelinde devir saati dikkat çekiyor. Standart devir saatlerinin soldan başlamasının aksine bu devir saati ise sağdan başlıyor. Ekran büyük ama dokunmatik performansı başarılı değil. Peugeot 308’in bagaj hacmi 420 litre. Bu hacim ile birçok rakibinin önünde yer alıyor.
Motor
Yazımızın asıl farklı bölümü hiç kuşkusuz motor ve şanzıman disiplini. Peugeot’nun en son geliştirdiği motorlardan birisi olan 1.2 litrelik aşırı beslemeli ünite EB2DTS koduna sahip. 3 silindirli motor aslında atmosferik 1.2 litrelik üniteden devşirilmiş. Bu motor 5500 d/d’de 130hp güç, 1750 d/d’de ise 230 Nm tork üretiyor. Araçta kullanılan EAT6 şanzıman, tork konvertöre sahip geleneksel bir ünite. Aisin firması ile ortaklaşa geliştirilen 6 kademeli şanzımanın iç yapısındaki sürtünme kaybı da düşürülmüş. Peugeot’nun otomatikleştirilmiş tek kavramalı Auto6R şanzımanını bilenler için EAT6 ünite geçekten ilaç gibi gelecektir. Şanzımanın vites geçişleri hızlı ve pürüzsüz. EAT6 asıl maharetini ise yakıt tüketimi disiplininde gösteriyor. Bu konuda BMW modellerinde kullanılan ZF üretimli 8 kademeli şanzıman kadar başarılı. EAT6 otomatik şanzıman ile donatılan araç 0’dan 100 km/s hıza 9.8 saniyede ulaşıyor. Yakıt tüketimi ise fabrika verilerine göre 5.2 litre. Bir testimizde hiç zorlanmadan 6.7 litre ortalamayı tutturduk.
Konfor & Yol Tutuş
Eski modellere göre 308’in yol tutuş performansı belirgin anlamda iyileşmiş. Son neslin tasarımsal avantajlarını da göz ardı etmemek gerekir. Modelde orta sertlikte süspansiyonlara yer verilmiş. Limitleri zorlanan Peugeot 308 ilk kaymayı arkadan yapıyor. ESP sistemi buna anında müdahale ederek tehlikeyi engelliyor. Direksiyon şehir içi kullanımlarda oldukça pratik ancak virajlarda sürücü ile biraz daha iletişim içinde olmasını beklerdik. Otomobilin konfor seviyesi çok da törpülenmemiş. Ancak arka süspansiyonlar yine sesli çalışıyor. Rüzgar ve yol sesi konusunda model başarılı.
Güvenlik
Peugeot 308 Euroncap testlerinden 5 yıldız almayı başardı. Model çarpışma esnasında sürücünün ve yolcunun kaval kemikleri ve göğüs kafesi dışında tüm uzuvlarına tam koruma sağladı. Yandan araç çarpmalarında ise tam koruma sağlarken sabit bariyer çarpmalarında göğüs kafesine sınırlı şekilde koruma sağlamıştır. Arkadan çarpmalarda da boyun bölgesine sağladığı tam koruma ile Peugeot 308 çarpışma testlerinden beş yıldızı kaptı.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Sonraki Kayıt
Önceki Kayıt
Ana Sayfa
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
markalar
ALFA ROMEO
AUDI
BENTLEY
BMW
BUGATTI
CHERY
CHEVROLET
CHRYSLER
CITROEN
DACIA
DAIHATSU
DODGE
ETOX
FERRARI
FIAT
FORD
GEELY
HONDA
HYUNDAI
JAGUAR
JEEP
KIA
LADA
LAMBORGHINI
LANCIA
LAND ROVER
LOTUS
MAN
MASERATI
MAZDA
MERCEDES
MINI
NISSAN
OPEL
PEUGEOT
PORSCHE
PROTON
RENAULT
SAAB
SAMAND
SEAT
SKODA
SUBARU
SUZUKI
TATA
TOYOTA
VIPER
VOLKSWAGEN
VOLVO
önceki yazılar
▼
2015
(41)
►
Nisan
(22)
▼
Mart
(19)
2015 BMW X6 inceleme
Mercedes-Benz GLA200 inceleme
Nissan Qashqai 1.6 dci inceleme
BMW 428i xdrive vs 420d RWD
Neoplan Türkiye'deki Man Tesislerinde Üretilecek
Audi S7 Sportback 2015 inceleme
Skoda Superb vs Renault Latitude
Ford Tourneo Courier inceleme
Toyota Auris Touring Sports inceleme
Volkswagen Passat Variant inceleme
Hyundai Elantra 1.6 CRD inceleme
Volvo S60 inceleme
Fiat 500L Living Lounge 1.6 inceleme
Toyota Verso 1.6 D-4D Premium/Navi inceleme
Peugeot 308 1.2 Puretech Otomatik
Renault Captur & Clio 1.2 Turbo EDC
Renault Latitude Executive 1.5 dCi
Mercedes-Benz E250 Cabrio
Volkswagen CC 1.4 TSI
►
2014
(1)
►
Eylül
(1)
►
2010
(27)
►
Aralık
(3)
►
Ekim
(1)
►
Eylül
(2)
►
Ağustos
(1)
►
Temmuz
(7)
►
Nisan
(4)
►
Mart
(2)
►
Şubat
(5)
►
Ocak
(2)
►
2009
(27)
►
Aralık
(2)
►
Kasım
(3)
►
Ekim
(1)
►
Eylül
(8)
►
Şubat
(7)
►
Ocak
(6)
►
2008
(129)
►
Aralık
(13)
►
Kasım
(11)
►
Ekim
(8)
►
Eylül
(9)
►
Ağustos
(14)
►
Temmuz
(8)
►
Haziran
(11)
►
Mayıs
(12)
►
Nisan
(10)
►
Mart
(3)
►
Şubat
(12)
►
Ocak
(18)
►
2007
(143)
►
Aralık
(17)
►
Kasım
(16)
►
Ekim
(21)
►
Eylül
(18)
►
Ağustos
(10)
►
Temmuz
(10)
►
Haziran
(9)
►
Mayıs
(4)
►
Nisan
(5)
►
Mart
(7)
►
Şubat
(11)
►
Ocak
(15)
►
2006
(234)
►
Aralık
(17)
►
Kasım
(24)
►
Ekim
(13)
►
Eylül
(61)
►
Ağustos
(43)
►
Temmuz
(3)
►
Haziran
(15)
►
Mayıs
(16)
►
Nisan
(16)
►
Mart
(5)
►
Şubat
(4)
►
Ocak
(17)
►
2005
(5)
►
Aralık
(5)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder