skip to main
|
skip to sidebar
Renault Captur & Clio 1.2 Turbo EDC
4 nesildir yollarda olan Renault Clio’yu başarılı satış rakamlarıyla hatırlarız. Nesilden nesile geçirdiği değişimlerle günümüze kadar ulaşan model son nesli ile daha dinamik bir yapıya kavuştu. 1.2 litre atmosferik motor güç anlamında beklentileri karşılamadığından dolayı marka bu üniteye turbo takviyesi yaparak 120 Bg güce ulaşmış. Sadece markanın başarılı EDC şanzımanı ile satin alınabilen model 3 farklı donanım seçeneği ile tercih edilebiliyor.
Renault Clio 1.2 Turbo EDC Icon Tasarım
Marka kişiselleştirilebilirlik mottosunu bu otomobilin her yerine başarılı bir şekilde aktarmış. Bunu ilk bakışta motor kapağının uçlarına konumlandırılan kırmızı çıtalardan rahatça anlayabiliyoruz. Bu kişiselleştirme detayları jantlara, yan kapıların alt bölgesine ve bagaj kapağının ucunda da kendini göstermiş. Burada yer alan renkler isteğe bağlı olarak değişim gösterebiliyor. Şişkin çamurluklar otomobili sportif kılarken C sütununa gizlenmiş arka kapı kolları otomobile coupe havası katmış. Selefinde üç kapılı versiyonuyla da satın alınabilen Clio, artık sadece beş kapılı versiyonuyla müşterilere sunuluyor. Arka bölümde selefindeki büyük stoplar yerini daha ince tasarımlı bir yapıya bırakmış. Bagaj kapağına doğru uzanan bu yapı bütünlük hissi katmış. Boyut anlamında Clio,4062 mm uzunluğa, 1448 mm yüksekliğe, 1732 mm genişliğe ve 2589 mm dingil mesafesine sahip. Boyutlara bakarak modelin selefine göre büyüdüğü çok açık.
Renault Clio 1.2 Turbo EDC Icon İç Mekan
Kokpit kişiselleştirilebilirlik mantığında geliştirilmiş. Ön konsolda yer alan çıtaların renkleri değişiyor. Malzeme kalitesi anlamında başarılı olan modelin sert detayları keyif kaçırabilir. Ön konsolda opsiyonel donanım olarak sunulan R-Link farklı birçok özelliğe sahip. Dokunmatik özelliği sayesinde birçok kontrol kumandasını içinde barındıran sistem çalışma hızı konusunda bazı durumlarda tepkilerinize geç cevap verebiliyor. Navigasyon özelliği de bulunan ekranın en çarpıcı detayı ise Sound Effect aplikasyonu. Bu sayede sanalda olsa otomobilinizin motor sesini V6 motormuş gibi değiştirebiliyorsunuz. Modelde yer alan hız sabitleyici ve sınırlayıcı tuşu el freninin hemen yanına konumlandırılmış. Ayrıca ECO butonunun da bu bölümde konumlandığını görüyoruz. ECO modunda modelin gaz tepkileri daha da yumuşayarak ekonomik sürüşler yapmanız hedefleniyor. Baş ve diz mesafesi konusunda sıkıntısı bulunmayan Clio 4, 300 litrelik hacmiyle de segmentindeki birçok rakibini kıskandırıyor.
Renault Clio 1.2 Turbo EDC Icon Motor
Clio 4 ‘de 1.2 litre 120 bg gücünde bir motor yer alıyor. RS modeli hariç ailenin en güçlü ünitesi olan bu motor 4900 d/d’de 120 bg güç, 2000 d/d’de ise 190 Nm tork değeri sağlıyor. 6 ileri EDC şanzıman ile kombine edilmiş bu ünite, 0-100 Km/s hızlanmasını 9.4 saniyede tamamlarken maksimum 199 Km/s hız değerine sahip. Fabrika verilerine göre karma tüketim değeri ise 5.2 litre olarak açıklanıyor. Biz testimiz sırasında sakin kullanımlarda 6.3 litre, performanslı kullanımlarda 8.6 litrelik değer elde ettik.
Renault Clio 1.2 Turbo EDC Icon Konfor & Yol Tutuş
Clio, orta-sert süspansiyonlara sahip. Bu durum ince yanaklı lastiklerle birleşince ortaya konforsuz ancak yol tutuş konusunda daha başarılı bir yapı ortaya çıkmış. Selefine göre hisli ancak mükemmel olmayan direksiyon viraj performansını biraz olsun törpülese de, modelin genel anlamda başarılı olduğunu söylemeliyiz. Tüm donanımlarda standart sunulan ESP sınırları aştığınızda en büyük yardımcınız oluyor. Rüzgâr ve yol sesini kabin içine yansıtan model motor sesini ise çok üst devirlerde kokpite sızdırıyor.
Renault Clio 1.2 Turbo EDC Icon Güvenlik
Teste baz versiyonu ile giren Clio’nun önden çarpışma testinde yolcu kabini tamamen sağlam kaldı. Mankenlerin göğüs ve uyluk bölgesinde iyi koruma sağlandı. Renault benzer korumayı farklı boylardaki mankenlerde ve değişik oturma pozisyonlarında da tekrarladı. Yan bariyer çarpışma testinde Clio maksimum puanları aldı. Mankenin vücudunun tamamı iyi bir şekilde korundu. Tekrarlı yan direk çarpışma testlerinde mankenin göğüs bölgesini yeterince iyi koruyamayan Clio buna rağmen 5 yıldızı kapmayı başardı. Renault Clio, arkadan çarpışmalarda etkili olan kamçı etkisine karşı ortalama bir koruma gösterdi.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Sonraki Kayıt
Önceki Kayıt
Ana Sayfa
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
markalar
ALFA ROMEO
AUDI
BENTLEY
BMW
BUGATTI
CHERY
CHEVROLET
CHRYSLER
CITROEN
DACIA
DAIHATSU
DODGE
ETOX
FERRARI
FIAT
FORD
GEELY
HONDA
HYUNDAI
JAGUAR
JEEP
KIA
LADA
LAMBORGHINI
LANCIA
LAND ROVER
LOTUS
MAN
MASERATI
MAZDA
MERCEDES
MINI
NISSAN
OPEL
PEUGEOT
PORSCHE
PROTON
RENAULT
SAAB
SAMAND
SEAT
SKODA
SUBARU
SUZUKI
TATA
TOYOTA
VIPER
VOLKSWAGEN
VOLVO
önceki yazılar
▼
2015
(41)
►
Nisan
(22)
▼
Mart
(19)
2015 BMW X6 inceleme
Mercedes-Benz GLA200 inceleme
Nissan Qashqai 1.6 dci inceleme
BMW 428i xdrive vs 420d RWD
Neoplan Türkiye'deki Man Tesislerinde Üretilecek
Audi S7 Sportback 2015 inceleme
Skoda Superb vs Renault Latitude
Ford Tourneo Courier inceleme
Toyota Auris Touring Sports inceleme
Volkswagen Passat Variant inceleme
Hyundai Elantra 1.6 CRD inceleme
Volvo S60 inceleme
Fiat 500L Living Lounge 1.6 inceleme
Toyota Verso 1.6 D-4D Premium/Navi inceleme
Peugeot 308 1.2 Puretech Otomatik
Renault Captur & Clio 1.2 Turbo EDC
Renault Latitude Executive 1.5 dCi
Mercedes-Benz E250 Cabrio
Volkswagen CC 1.4 TSI
►
2014
(1)
►
Eylül
(1)
►
2010
(27)
►
Aralık
(3)
►
Ekim
(1)
►
Eylül
(2)
►
Ağustos
(1)
►
Temmuz
(7)
►
Nisan
(4)
►
Mart
(2)
►
Şubat
(5)
►
Ocak
(2)
►
2009
(27)
►
Aralık
(2)
►
Kasım
(3)
►
Ekim
(1)
►
Eylül
(8)
►
Şubat
(7)
►
Ocak
(6)
►
2008
(129)
►
Aralık
(13)
►
Kasım
(11)
►
Ekim
(8)
►
Eylül
(9)
►
Ağustos
(14)
►
Temmuz
(8)
►
Haziran
(11)
►
Mayıs
(12)
►
Nisan
(10)
►
Mart
(3)
►
Şubat
(12)
►
Ocak
(18)
►
2007
(143)
►
Aralık
(17)
►
Kasım
(16)
►
Ekim
(21)
►
Eylül
(18)
►
Ağustos
(10)
►
Temmuz
(10)
►
Haziran
(9)
►
Mayıs
(4)
►
Nisan
(5)
►
Mart
(7)
►
Şubat
(11)
►
Ocak
(15)
►
2006
(234)
►
Aralık
(17)
►
Kasım
(24)
►
Ekim
(13)
►
Eylül
(61)
►
Ağustos
(43)
►
Temmuz
(3)
►
Haziran
(15)
►
Mayıs
(16)
►
Nisan
(16)
►
Mart
(5)
►
Şubat
(4)
►
Ocak
(17)
►
2005
(5)
►
Aralık
(5)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder