Fiat 500L Living Lounge 1.6 inceleme



Fiat 500L Living Lounge 1.6 Multijet Tasarım

Fiat ailesinin en küçüğü olan 500’den alınan eğlenceli tasarım anlayışı 500L’ye iyice yansıtılmış. Rockstar modelinde daha agresif olan tampon bu versiyonda sade tutulmuş. Çift parçalı farlar otomobilin şirin gözükmesini sağlamış. Marka logosu; iki far arasında uzanan krom çıta üzerine konumlandırılmış. Hemen altında ise çift parçalı ızgaranın üst bölümü tasarlanmış. Karmaşaya sebep olan bu durum yerine sade bir yapı otomobili daha şirin kılabilirdi. Modelde genel anlamda oval hatlar kullanılmış. Şişirilmiş tamponlar otomobilin heybetli görünmesini sağlamış. Model kişiselleştirilebilme adına tavan, gövde ve yan aynalarda farklı renk seçenekleriyle sunulmuş. Test aracımızda kullanılan “Toscana Yeşili” ve beyaz tavan yerine farklı kombinasyon seçmek otomobili daha çekici gösterecektir. 500L Living önden bakıldığında 5 kişilik versiyon ile fazlasıyla benzer. Onun farklılığı B sütunundaki arma ve arkaya doğru uzayan bagaj bölümüyle ortaya çıkıyor. Arka bölümde ise yine sadelik ön planda. Aşağıya kadar uzanan bagaj kapağı yükleme kolaylığı sağlamış. Marka ve model logosu büyük tasarlanmış. Bagaj kapağı altında konumlandırılan siyah detay ise tamponlara doğru uzatılarak bütünlük sağlamış. Geri vites ışığı ise bu bölümün sağına konumlandırılmış. Model 4352 mm uzunluğa, 1784 mm genişliğe, 1667 mm yüksekliğe ve 2612 mm aks mesafesine sahip. Standart modelden 205 mm uzun, 2 mm yüksek olan 500L Living aks mesafesi ve genişlik ölçülerinde farklılığı bulunmuyor.

Fiat 500L Living Lounge 1.6 Multijet İç Mekan

Model içeride kahve ve siyah tonlarının kombine edildiği bir mekân ile bizleri karşılıyor. Bu kombinasyon koltuklar, direksiyon simidi ve ön konsolda kendini göstermiş. Malzeme kalitesi ve işçilik yeterli. Bolca sert malzemeyi görmek biraz can sıkabilir. Fiat Panda modelinden hatırladığımız direksiyon göze çarpıyor. Klima kumandaları ise Alfa Romeo modellerinden tanıdık. Çift bölmeli torpido ve kapı iç cepleri eşya gözü konusunda büyük yardımcınız. Ek olarak vites önünde de bir alan sunulmuş fakat buranın sınırlı olduğunu belirtmeliyiz. Araçta 5 inç büyüklüğündeki dokunmatik ekranlı müzik sistemi kullanılmış. Bluetooth, USB ve AUX IN destekli bu sistem ses kalitesi konusunda başarılı. Özellikleri saymakla bitmeyen bu dokunmatik ekranın sunduğu EcoDrive Live sistemi ile ekonomik sürüşler gerçekleştirebileceksiniz. Önde ve arkada sunulan alan konusunda model sıkıntı yaşatmıyor. Ön koltuk arkalarına yerleştirilen açılır-kapanır masalar basit ama işlevsel. Modelin en büyük farkı ise arkaya konumlandırılan ek iki koltukla anlaşılıyor. Orta koltukların öne çekilmesiyle kullanılan bu alanda ancak küçük bireyler seyahat edebilir. Orta koltukların sürgülü olması bu alana katkı sağlıyor fakat sınırlı. En arka ikili koltuklar yatırıldığında bu alan bagaj olarak kullanılabiliyor. 416 litrelik bagaj hacmi standart versiyondan sadece 4 litre daha fazla.

Fiat 500L Living Lounge 1.6 Multijet Motor

Fiat 500L Living’de 1.6 litre Multijet 2 dizel motor bulunuyor. 1598 cc bu ünite 3750 d/d’de 120 Hp güç, 1750 d/d’de ise 320 Nm tork değeri sağlıyor. 10,9 saniyelik 0-100 hızlanma değerine sahip olan 500L Living maksimum 189 Km/s hıza ulaşıyor. Fabrika verilerine göre karma tüketim değeri ise 4.6 litre olarak belirlenmiş. 1430 Kg ağırlığındaki otomobile ortalama bir performans sağlayan bu motor 6 ileri manuel şanzıman ile kombine edilmiş. Model ile sakin kullanımlarda 6.8 litre yakıt tüketim değeri elde ederken, performanslı kullanımlarda 8.4 litrelik değer elde ettik.

Fiat 500L Living Lounge 1.6 Multijet Konfor & Yol Tutuş

Orta sertlikteki süspansiyonlar konforlu bir sürüş sağlıyor. Ancak kabin içine yansıyan motor sesi keyfinizi kaçırabilir. Yol tutuş konusunda da iddiası bulunmayan modelin sınırları aşıldığında arkadan kaydığı gözlemleniyor. Hissiz direksiyon ise viraj içinde iyice hissizleşiyor. ESP sistemi sayesinde güvende olan model sınırları bilindiğinde sıkıntı yaşatmıyor.

Fiat 500L Living Lounge 1.6 Multijet Güvenlik

Fiat 500L, Living modeli ile çarpışma testlerine katılımı bulunmuyor. Standart model ile testleri 5 yıldız ile tamamlayan model çarpışma esnasında sürücünün göğüs kafesi dışında her uzvuna tam koruma sağlarken, yolcunun her bölgesine maksimum koruma sağlamıştır. Yandan çarpmalarda da tam koruma sağlayan 500L, sabit bariyer çarpmalarında ise göğüs kafesi dışında tüm uzuvlara tam koruma sağlanmıştır. Arkadan çarpmalarda ise boyun bölgesine sağladığı sınırlı koruma ya rağmen çarpışma testlerinden tam not almayı başardı.

Hiç yorum yok: