skip to main
|
skip to sidebar
Mercedes-Benz GLA200 inceleme
Herkese hitap etmek… Mercedes-Benz’in son 3 yılına damga vuran strateji. Yenilenen A Serisi, CLA ile bunu büyük oranda başaran marka şimdi de GLA ile kompakt crossoverlar arasına giriş yapıyor. 2013 yılı Frankfurt Otomobil Fuarı’nda resmi olarak sergilenen araç birkaç aydır da ülkemizde satışta. Bakalım GLA, beklenen Mercedes-Benz kalitesini bize sunabilecek mi?
Mercedes-Benz GLA200 Urban Tasarım
GLA’nın tasarımı için ‘A Serisi’ne benziyor demek çok yanlış olmayacaktır. Ön bölümde büyük farlar güçlü bir görünüm yaratmış. Kromajlı radyatör ızgarası da bu güçlü görünümün destekçisi. Ön tamponun altındaki kromajlı alansa arazi koşullarına gönderme niteliğinde. Yan bölümde aracın güçlü görünmesini sağlayan kabartılar bulunuyor. Ayrıca bu sınıfta bir aracın vazgeçilmezi metalik tavan rayı da unutulmamış. Arka bölümde büyük stoplar yer alıyor. Hatta bu stoplar aracın boyutlarına göre fazlasıyla iri. Bagaj kapağı aşağıya doğru daralan bir yapıya sahip. Ancak bu durum CLA modelindeki kadar belirgin değil. Arka tamponun yine alt kısmı kromajla kaplanmış. Mercedes-Benz GLA, 4.417 mm uzunluğa, 1.804 mm genişliğe ve 1.494 mm yüksekliğe sahip. Bu ölçüler ile GLA, rakipleri Audi Q3’ten büyük ama BMW X1’den küçük bir araç. GLA’yı crossover olarak nitelendirsek de zeminden yüksekliği A Serisi’nden sadece 5 cm daha fazla.
Mercedes-Benz GLA200 Urban İç Mekan
Aracın iç mekan tasarımı A, CLA modelleri ile birebir aynı. Orta konsolun en üstünde sonradan eklenmiş gibi duran bir ekran bulunuyor. Altındaysa üçlü havalandırma ızgaraları yer alıyor. Daha alta ise sırası ile müzik sistemi ve klima kumandaları konumlandırılmış. İç mekanın malzeme kalitesi başarılı. Ancak orta konsoldaki metalik kaplama özellikle güneşli havalarda fazlaca yansıma yapıyor. İç mekan en yeni Mercedes modeli C Serisi düşünüldüğünde eski hissettiriyor. Ekranın çözünürlüğü düşük ve sundukları ne yazık ki kısıtlı. Ekran orta kol dayamanın önündeki joystick ile kontrol edilebiliyor. GLA, 481 litre bagaj hacmine sahip. Bu hacim rakibi Audi Q3’ten daha iyi bir değer.
Mercedes-Benz GLA200 Urban Motor
Mercedes-Benz GLA200 modelinde markanın pek çok modelinden tanıdığımız 1.6 litre hacminde turbo motor görev yapıyordu. M270 kodlu bu motorun tamamı alüminyumdan imal edilmiş. Motor 5300 d/d’de 156 PS güç, 1250 ile 4000 d/d arasında ise 250 Nm tork çıkışına sahip. GLA, 4MATIC dört tekerlekten çekişli seçeneği de bulunuyor. Bizim test ettiğimiz modelse önden çekişli idi. Motorun gücü markanın çift kavrama teknolojisine sahip otomatikleştirilmiş şanzımanı 7G-DCT ile yere aktarılıyor. Fabrika verilerine göre GLA200’ün 0-100 km/s hızlanması 8.8 saniye sürüyor. Alt devirlerde yeterli ataklığı gösteren model testimiz süresince 8.5 litre ortalama tüketime imza attı. Fabrika karma tüketim değeri ise 5.9 litre olarak açıklanıyor.
Mercedes-Benz GLA200 Urban Konfor & Yol Tutuş
GLA’nın, daha yüksek yanaklı lastikleri ve yumuşatılmış süspansiyonları A Serisi’ne göre çok daha konforlu olmasını sağlamış. Ancak özellikle engebeli yüzeylerde yine de bir miktar zıpladığını belirtmeliyiz. Tabii tüm bunlar aracın A Serisi’ne göre yol tutuş yeteneklerini azaltmış. Özellikle rakipleri düşünüldüğünde BMW X1 çok daha dinamik bir sürüşe sahipken, GLA bu disiplinde Audi Q3 ile rekabet edebiliyor. Direksiyon direkt tepkilere ve doğal bir hisse sahip.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Sonraki Kayıt
Önceki Kayıt
Ana Sayfa
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
markalar
ALFA ROMEO
AUDI
BENTLEY
BMW
BUGATTI
CHERY
CHEVROLET
CHRYSLER
CITROEN
DACIA
DAIHATSU
DODGE
ETOX
FERRARI
FIAT
FORD
GEELY
HONDA
HYUNDAI
JAGUAR
JEEP
KIA
LADA
LAMBORGHINI
LANCIA
LAND ROVER
LOTUS
MAN
MASERATI
MAZDA
MERCEDES
MINI
NISSAN
OPEL
PEUGEOT
PORSCHE
PROTON
RENAULT
SAAB
SAMAND
SEAT
SKODA
SUBARU
SUZUKI
TATA
TOYOTA
VIPER
VOLKSWAGEN
VOLVO
önceki yazılar
▼
2015
(41)
►
Nisan
(22)
▼
Mart
(19)
2015 BMW X6 inceleme
Mercedes-Benz GLA200 inceleme
Nissan Qashqai 1.6 dci inceleme
BMW 428i xdrive vs 420d RWD
Neoplan Türkiye'deki Man Tesislerinde Üretilecek
Audi S7 Sportback 2015 inceleme
Skoda Superb vs Renault Latitude
Ford Tourneo Courier inceleme
Toyota Auris Touring Sports inceleme
Volkswagen Passat Variant inceleme
Hyundai Elantra 1.6 CRD inceleme
Volvo S60 inceleme
Fiat 500L Living Lounge 1.6 inceleme
Toyota Verso 1.6 D-4D Premium/Navi inceleme
Peugeot 308 1.2 Puretech Otomatik
Renault Captur & Clio 1.2 Turbo EDC
Renault Latitude Executive 1.5 dCi
Mercedes-Benz E250 Cabrio
Volkswagen CC 1.4 TSI
►
2014
(1)
►
Eylül
(1)
►
2010
(27)
►
Aralık
(3)
►
Ekim
(1)
►
Eylül
(2)
►
Ağustos
(1)
►
Temmuz
(7)
►
Nisan
(4)
►
Mart
(2)
►
Şubat
(5)
►
Ocak
(2)
►
2009
(27)
►
Aralık
(2)
►
Kasım
(3)
►
Ekim
(1)
►
Eylül
(8)
►
Şubat
(7)
►
Ocak
(6)
►
2008
(129)
►
Aralık
(13)
►
Kasım
(11)
►
Ekim
(8)
►
Eylül
(9)
►
Ağustos
(14)
►
Temmuz
(8)
►
Haziran
(11)
►
Mayıs
(12)
►
Nisan
(10)
►
Mart
(3)
►
Şubat
(12)
►
Ocak
(18)
►
2007
(143)
►
Aralık
(17)
►
Kasım
(16)
►
Ekim
(21)
►
Eylül
(18)
►
Ağustos
(10)
►
Temmuz
(10)
►
Haziran
(9)
►
Mayıs
(4)
►
Nisan
(5)
►
Mart
(7)
►
Şubat
(11)
►
Ocak
(15)
►
2006
(234)
►
Aralık
(17)
►
Kasım
(24)
►
Ekim
(13)
►
Eylül
(61)
►
Ağustos
(43)
►
Temmuz
(3)
►
Haziran
(15)
►
Mayıs
(16)
►
Nisan
(16)
►
Mart
(5)
►
Şubat
(4)
►
Ocak
(17)
►
2005
(5)
►
Aralık
(5)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder