BMW 428i xdrive vs 420d RWD



Geçtiğimiz yıl Eylül ayında tanıtılan model, 3 Serisi’nin izlerini taşıyor. Zaten 3 Serisi’nin coupe ve cabrio versiyonlarının yerine üretilen 4 Serisi çekici tasarım, akıllı bağlantı çözümleri, daha uzun ve daha alçak yapı otomobilin öne çıkan özellikleri arasında. Cabrio olarak da satın alınabilen BMW 4 Serisi; Sport Line, Modern Line ve Luxury Line donanım seçeneklerine sahip.

Tasarım
BMW 3 Serisi’nden ilham alınarak üretilen model şık tasarımıyla dikkat çekiyor. Keskin hatlar onu son derece sportif kılıyor. BMW’nin efsane detaylarından çift parçalı ızgara ve LED farlar ön yüzde yerini almış. Özellikle LED farların gece sürüşlerinde fazlasıyla kışkırtıcı olduğu aşikar. Geniş bir ağzı andıran tamponun alt kısmı ve dikey konumlandırılmış havalandırma kanalları sportifliği destekleyen diğer detaylardan. Yan bölümde balık solungacından esinlenmiş hava yarıkları ve aracın boyunca uzanan keskin hatlar göze çarpıyor. Çok kollu jant grubu sportiflikten çok, otomobile şıklık katıyor. Arka bölüme geldiğimizde ise klasik BMW çizgileri görüyoruz. Ancak tampondaki keskin hatlar, arka siyah renkteki difüzör ve krom egzoz borusu otomobilin sportif karakterinin bu bölüme de yansımasını sağlamış. BMW 4 Serisi, 4638 mm uzunluğa, 1825 mm genişliğe, 1377 mm yüksekliğe ve 2810 mm aks mesafesine sahip. Bu değerler ile 3 Serisi’nden 26 mm daha uzun, 43 mm daha geniş, 16 mm daha alçak ve 50 mm daha geniş aks mesafesine sahip.

İç Mekan
Model BMW klasiğini bozmayan bir iç mekana sahip. 3 kollu direksiyon ve birçok detay diğer BMW modellerini hatırlatıyor. Luxury donanım ile gelen ahşap görselli detaylar şık görünüyor ancak bu tarz kaplamanın artık demode olduğu bir gerçek. Ancak içeriyi daha sportif bir havaya büründürmek istiyorsanız M Sport paketi tam da size göre. Vites önünde, kolçakta ve kapı iç ceplerinde yeterince eşya gözü mevcut. Orta konsolda yer alan müzik ve klima sistemi kullanım açısında oldukça kolay ve iki sistemin de performansı başarılı. Müzik sistemi orta konsoldaki bir joystik yardımı ile kontrol edilebiliyor. Gelişmiş iDrive sistemi sayesinde joystik üzerindeki alan dokunmatik özelliği kazanabiliyor. Bu donanım test aracımızda yoktu ancak ekstra satın alabiliyorsunuz. 2+2 oturma düzeni sunan BMW 420d hacim konusunda ise başarılı. Coupe otomobillerde arkadaki diz mesafesi dar beklenirken model burada tatminkar sayılabilecek bir alan sunuyor. Bagaj alanı olarak ise 445 litrelik bir hacmi arka bölümde sizlere sunmuş.

Motor
420d versiyonu test konuğumuz olan model 2.0 litre dizel üniteye sahip. 4000 d/d’de 184 Hp güç ve 1750 ila 2750 devir bantları aralığında 380 Nm tork üreten bu ünite 420d’ye 7.3 saniyelik 0-100 Km/s hızlanma ve 232 Km/s maksimum hız değeri sağlıyor. Fabrika verilerine göre karma tüketim değeri ise 4.6 litre olarak belirlenmiş. BMW ailesinden tanıdık olan bu motor 380 Nm tork ile sürücüyü alt devirlerde üzmüyor. Tüm BMW 4 Serisi Coupe modellerine standart olarak sunulan Sürüş Deneyimi Kontrolü düğmesi aracın karakterini değiştirebiliyor. Sürücü sürüş karakterine göre “Eco Pro”, “Comfort”, “Sport”, “Sport+” modlarından birini tercih edebiliyor. Tüm modları diğer BMW modellerinden hatırlamak mümkün. Aracı “Eco Pro” moduna aldığınızda 50 ila 160 Km/s hız aralığında ayağınızı gazdan çektiğiniz anda motorun gücünü aktarma organlarından ayıran bir sistem devreye giriyor. Böylece model yelken etkisi dediğimiz bir modda süzülmeye başlıyor. Bu sayede yakıt ekonomisi konusunda başarılı değerlere ulaşabiliyorsunuz. Üst devirlerde ise benzinli modeli kadar etkili olmayan araç ile sakin kullanımlarda 7.2 litrelik değer elde ettik. Performanslı kullanımlardaki tüketim değeri ise 9.3 litre olarak kayıtlara geçti.

Konfor & Yol Tutuş
Modelde sert süspansiyon bulunuyor. Sert yapısıyla birçok irili ufaklı çukuru hissediyorsunuz. Konfor anlamında eksi görünen bu durum özellikle virajlarda elinizi güçlendirince bunu tamamen unutuyorsunuz. Hisli direksiyon, alçak yapı ve arkadan itişli olmanın da verdiği avantaj ile model virajın her noktasında size avantaj sağlıyor. Model motor, yol ve rüzgar sesini de başarılı bir şekilde yalıtarak kabin içine almıyor. Yan destekli koltuklar ise sizi başarılı bir şekilde kavrayarak rahat bir yolculuk yapmanızı sağlıyor. Modelin sınırlarını zorladığında ilk kaymayı arkadan gerçekleştiriyor. Direksiyon kontralarıyla toparlanabilen bu durum kayma şiddetlenirse ESP’nin devreye girmesiyle engelleniyor. Tabiî ki boş alanlarda ESP engeliyle karşılaşmadan eğlenmek isterseniz ESP düğmesine birkaç saniye basılı tutmanız yeterli.

Hiç yorum yok: