Hyundai Elantra 1.6 CRD inceleme



Elantra başarılı tasarımıyla markanın dikkat çekici modelleri arasında. i30’un sedan versiyonu olarak da lanse edilen model geçtiğimiz günlerde makyajlanarak Türkiye’de neredeyse olmazsa olmazlar arasına giren 1.6 litre dizel otomatik kombinasyonuna kavuştu. Model test köşemize dizel motorlu, manuel şanzımanlı ve baz donanımıyla konuk oluyor.

Hyundai Elantra 1.6 CRDi STYLE Tasarım

Model makyaj ile birlikte selefine göre daha iddialı bir yapıya kavuşmuş. Yeniden tasarlanan farlar ve LED aydınlatmalar modele agresif bakışlar katmış. Projeksiyon tipi farların baz donanımda bile standart sunulması dikkat çekici bir özellik oluyor. Makyajla birlikte sis farlarında da değişime gidilmiş. Selefindeki toplu yapı yerini bumerang şeklindeki tasarıma bırakmış. Arka bölümde ise karartılmış stoplar ve tampon bölümünde yapılan değişimler farklılık olarak göze çarpıyor. Siyah renkli difüzör, spoyler görünümlü yükselen bagaj kapağı makyajla gelen detaylar arasında. Boyut disiplininde model selefine göre sadece 20 mm daha uzatılmış. Diğer disiplinlerde ise selefi ile aynı ölçülere sahip.

Hyundai Elantra 1.6 CRDi STYLE İç Mekan

İçeriye geçtiğimizde selefindeki gibi alışık olduğumuz bir tasarım bizleri karşılıyor. İç mekânda makyaj ile birlikte değişimler mevcut fakat ayrıntılara gizlenmiş. Bunlardan biri ön konsolun orta bölümündeki havalandırma ızgaralarının yukarıya taşınmış olması. Ufak bir detay fakat ergonomi anlamında katkı sağlamış. Diğer bir değişim ise gelişmiş multimedya ünitesi oluyor. Son derece fonksiyonel ünite sadece en üst donanımda sunuluyor. Test aracımızda sunulan müzik sistemi sadece bluetooth bağlantı özelliğine sahipti. Ses kalitesi ise tatminkâr seviyede. İçeride küçük eşyalarınız için bolca yer var. En çok kullanılan vites önündeki bölümde ise kapaklı bir göz sunulmuş. Önde ve arkada oturanlar bol hacim sunan model kullanıcısını üzmüyor. 485 litrelik kapasitesi ile rakibi Jetta’dan 25 litre Fluence’dan ise 45 litre daha küçük bir bagaj hacmine sahip.

Hyundai Elantra 1.6 CRDi STYLE Motor

Model makyaj ile dizel motora kavuştu. 6 ileri otomatik ve manuel olarak da satın alınabilen Hyundai Elantra, manuel şanzımanlı seçeneği ile test konuğumuz. 1.6 litre dizel motor 4000 d/d’de 128 Bg güç, 2750 d/d’de ise 260 Nm tork değeri sunuyor. Otomatik şanzımanlı modelde ise tork 280Nm olarak sunulmuş. Bu değerler ile Elantra, 0-100 km/s hızlanmasını 10.5 saniyede tamamlarken maksimum 190 Km/s hız değerine sahip. Modelin fabrika tüketim değeri ise 4.9 litre olarak belirlenmiş. Biz testimiz sırasında sakin kullanımlarda 5.2 litre performanslı kullanımlarda ise 6.4 litrelik değerler elde ettik.

Hyundai Elantra 1.6 CRDi STYLE Konfor & Yol Tutuş

Modelde orta sertlikte süspansiyonlara yer verilmiş. Konfor anlamında sıkıntı yaşatmayan süspansiyonlar sessiz çalışmasıyla da beğeni kazanıyor. Ses yalıtımı demişken selefine göre yol kat eden Elantra motor, yol ve rüzgâr sesi konusunda da iyileştirilmiş. Orta sertlikteki süspansiyon yol tutuş konusunda avantaj sağlamış. Bunun yanı sıra “Comfort”, “Normal” ve “Spor” olmak üzere 3 farklı direksiyon seçeneği sunan sistem en büyük destekçiniz. Fazla zorlanan model ilk kaymayı önden gerçekleştiriyor. Standart olarak sunulan ESP ise sizi çizgide tutmayı başarıyor.

Hiç yorum yok: