skip to main
|
skip to sidebar
VW Polo 1.0 inceleme
Makyaj operasyonundan sonra eksiklerini kapatmanın yanı sıra, abisi vw golf 7′den de aldığı detaylarla sınıfında daha iyisini sunma amacıyla aramıza geri dönen vw polo, benzinli cephede tamamen atmosferik olayını kaldırmadı. Daha önce 1.2 ve 1.4 litrelik ünitelerle kullanıcısına hitap eden firma, volkswagen polo’dan vazgeçmek istemeyen ama şuan ki fiyat aralığında da onun maliyetine giremeyenler için 1.0 MPi seçeneğini sundu. 3 silindirli motorundan bahsedeceğim ama sadece “Trendline” donanımlı olarak gelen bu aracın sahip olduğu özelliklerden bahsetmek istiyorum.
Makyajlı polo’nun nimetlerinden en az faydalanan bu seçenekte, günümüz standartlarını asgari şekilde karşılayan b segmenti araç varlığı yer alıyor. Standart derken bazı firmaların hala kaçtığı özellikler, bu araçta yapılmamış. Mesela arka camlar otomatik, 5 inçlik dokunmatik ekran da standart olarak sunuluyor. Ses sistemindeki hoparlör sayısında da bir kısıt yok (6 adet). Aux ve usb girişleri de mevcut. Aynalar elektrikli ve ısıtmalı. Bunlara ek olarak torpido soğutmalı. Ayrıca güvenlik özelliklerinde de diğer donanımlardan fark yok. Özellikle makyaj operasyonu önceki modelde olmayan ESP, yokuş kalkış desteği ve elektronik diferansiyel kilidi özellikleri bu araçta da standart olarak yer alıyor.
Bunların yanı sıra göze batan kısımlar var mı? İlla ki oluyor. Mesela arka camlar tam inmiyor. Bunun yanı sıra kampana arka frenlerde canınızı sıkabilir. Haa bu kadar hafif ve küçük motorlu araçta arka disk fren olmazsa olmaz mı? Kesinlikle değil. Frenlerin performansı oldukça iyi idi. Fakat aracın içine bindiğinizde trendline olduğu hissi birkaç detayda bariz şekilde ortaya çıkması biraz üzebilir. Bunlar arasında direksiyon simidi fazlasıyla öne çıkıyor. Dışta ise gövde rengi olmayan kapı kolları ve yan aynalar bu hissi veriyor. Eğer baz vw polo aldığınızı içinizdeki özel kullanıcıya beğendirebilmişseniz sorun yok. Birazda motor üzerine konuşalım.
Mütevazi Motor
Küçük hacimli motorlar halkımız tarafından performansı açısından acımasızca yargılanır. Çekişi iyi değil, gitmez, performansı kötü vb. birçok olumsuz eleştiriler yapıldığına defalarca denk geldim. Bu konuda hem haklısınız hemde haksızsınız. Haklısınız. Çünkü birçok küçük hacimli araçlar zorlu rampalarda sıkıntı yaşatabiliyordu. Fakat yeni nesil otomobillerde güç ve ağırlık oranlaması daha iyi ayarlanmasıyla bu durum minimize edilmeye çalışılıyor. Haksız olduğunuz kısım ise aracı sadece güç-ağırlık dengesini ele almadan yargılamanız.
Söz konusu olan aracımıza dönüp devam edelim. Volkswagen polo 1.0 mpi seçeneğinde 3 silindirli motor bulunuyor. Bunu “vw up” üzerinde görsek normal olarak karşılayabilirdik ama b segmenti araçlar, son zamanlarda 1.4 litrenin altında motor kullandı mı, kullanıcı kafasında soru işaretine sebep olabiliyor. Aracın düz yol kullanımında sıkıntı yok. 1050 kg ağırlığı rahatlıkla taşıyor. 3 silindirli bu küçük motorun çıkardığı tok ses, boyundan büyük işleri başaracak havası katması da işin cabası olarak duruyor. Fakat bu araçla zorlu rampalarda vites düşebilirsiniz.
Daha önce de farklı markalarda 1.2 lt 3 silindirli motor kullandığım için sizlere şu çıkarımı yapayım. Bu motor 1.2 litrelik yeni nesil motorlara denk. Hatta birçok 1.4 litrelik motora denk işte çıkarabilir. Fakat altını özellikle çizerek belirtiyorum. Zorlu rampalarda bu ve buna benzer araçlardan fazlasını beklemeyin. Araç hakkında aktaracaklarım bu kadar. Bir başka otomobil incelemesinde görüşmek üzere…
Teknik
Motor: 1.0 lt MPi 3 silindirli 75 ps 95 nm tork (Benzinli)
Şanzıman: 5 ileri manuel
Performans: 0-100 km/s: 14.3 saniye – Maksimum hız: 173 km/s
Yakıt Tüketimi: Şehir içi / Şehir Dışı / Ortalama / Co2: 6.4 / 4.4 / 5.1 / 116 g/km
Boyut: Uzunluk / Yükseklik / Genişlik: 3972 mm / 1453 mm / 1682 mm
Bagaj Hacmi: 280 lt
Boş Ağırlık: 1050 kg
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Sonraki Kayıt
Önceki Kayıt
Ana Sayfa
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
markalar
ALFA ROMEO
AUDI
BENTLEY
BMW
BUGATTI
CHERY
CHEVROLET
CHRYSLER
CITROEN
DACIA
DAIHATSU
DODGE
ETOX
FERRARI
FIAT
FORD
GEELY
HONDA
HYUNDAI
JAGUAR
JEEP
KIA
LADA
LAMBORGHINI
LANCIA
LAND ROVER
LOTUS
MAN
MASERATI
MAZDA
MERCEDES
MINI
NISSAN
OPEL
PEUGEOT
PORSCHE
PROTON
RENAULT
SAAB
SAMAND
SEAT
SKODA
SUBARU
SUZUKI
TATA
TOYOTA
VIPER
VOLKSWAGEN
VOLVO
önceki yazılar
▼
2015
(41)
▼
Nisan
(22)
Opel Astra HB 1.6 CDTI inceleme
VW Polo 1.2 TSi DSG vs Ford Fiesta 1.0 Ecoboost Po...
Renault Clio RS EDC inceleme
Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI inceleme
Toyota Hilux 4x4 inceleme
BMW 220d inceleme
Mini Cooper 2014 inceleme
VW Polo 1.0 inceleme
VW Golf GTI VII inceleme
Lada Vesta 2015
Renault Megane ST inceleme
Seat Leon ST inceleme
Citroen C4 Grand Picasso inceleme
Hyundai i10 A/T inceleme
Mercedes-Benz CLA180 CDI 7G-DCT inceleme
Mercedes-Benz C180 inceleme
Renault Megane 1.6 CVT inceleme
İSPARK’tan 100 bin araca 100 bin ağaç
Opel Astra Sedan 1.6 CDTi inceleme
Dacia Duster 4x2 ve 4x4 inceleme
Nissan X-Trail 1.6 dci CVT inceleme
BMW M3 inceleme
►
Mart
(19)
►
2014
(1)
►
Eylül
(1)
►
2010
(27)
►
Aralık
(3)
►
Ekim
(1)
►
Eylül
(2)
►
Ağustos
(1)
►
Temmuz
(7)
►
Nisan
(4)
►
Mart
(2)
►
Şubat
(5)
►
Ocak
(2)
►
2009
(27)
►
Aralık
(2)
►
Kasım
(3)
►
Ekim
(1)
►
Eylül
(8)
►
Şubat
(7)
►
Ocak
(6)
►
2008
(129)
►
Aralık
(13)
►
Kasım
(11)
►
Ekim
(8)
►
Eylül
(9)
►
Ağustos
(14)
►
Temmuz
(8)
►
Haziran
(11)
►
Mayıs
(12)
►
Nisan
(10)
►
Mart
(3)
►
Şubat
(12)
►
Ocak
(18)
►
2007
(143)
►
Aralık
(17)
►
Kasım
(16)
►
Ekim
(21)
►
Eylül
(18)
►
Ağustos
(10)
►
Temmuz
(10)
►
Haziran
(9)
►
Mayıs
(4)
►
Nisan
(5)
►
Mart
(7)
►
Şubat
(11)
►
Ocak
(15)
►
2006
(234)
►
Aralık
(17)
►
Kasım
(24)
►
Ekim
(13)
►
Eylül
(61)
►
Ağustos
(43)
►
Temmuz
(3)
►
Haziran
(15)
►
Mayıs
(16)
►
Nisan
(16)
►
Mart
(5)
►
Şubat
(4)
►
Ocak
(17)
►
2005
(5)
►
Aralık
(5)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder