skip to main
|
skip to sidebar
Opel Astra Sedan 1.6 CDTi inceleme
Türkiye’de en çok satılan sınıf C, en çok satılan karoser tipiyse ‘Sedan’. Opel’in bu sınıf için ürettiği Astra bugüne kadar çetin bir mücadele içinde 1.3 litrelik dizel motoruyla varlık göstermeye çalışıyordu. Ama artık karşımızda merakla beklenen 1.6 litrelik dizel motor var. Üstelik bu kez popüler ‘Sedan’ karoserin kalbinde…
Opel Astra Sedan 1.6 CDTi Cosmo Tasarım
Astra J olarak anılan güncel model ilk kez 2009 yılında yollara çıkmıştı ve çekici bir tasarıma sahipti. Testini gerçekleştirdiğimiz sedan karoserse 2012’de gama eklenmişti. Bunun yanında otomobilde ufak bir makyaj da gerçekleştirilmişti. Astra’daki makyaj ön bölümde farklı tasarım farlar ve geniş ağız ile fark ediliyor. Ön ızgara tamamıyla, alt ızgara ise çerçevesinde yer alan krom detaylar ile şık kılınmış. Modelde genel olarak oval hatlar kullanılmış. Ama sportiflik de terk edilmemiş. Yan bölümde de oval hatlar etkisini sürdürürken, alaşımlı jantlar otomobilin sportif yönüne atıfta bulunuyor. Cosmo donanımlı Opel Astra Sedan modelleri standart 17 inçlik alaşım jantlarla satılıyor. İsteğe bağlı olarak 18 inçlik alaşım jantlar tercih edilebiliyor.Tavan çizgisi arkaya doğru alçalırken omuz çizgisi de bu bölüme doğru yükseliş göstermiş. Arka bölümde yanlara doğru uzatılmış stoplar göze çarpıyor. Bagaj kapağının nerdeyse dik bir açıyla tampona kadar uzanması bagajın yüklenmesini kolaylaştırıyor. Opel Astra Sedan, 4658 mm uzunluğa, 1814 mm genişliğe ve 1501 mm yüksekliğe sahip. Aks aralığı ise 2685 mm. Bu ölçüler ile Astra Sedan en büyük rakibi Renault Fluence’den büyük bir otomobil.
Opel Astra Sedan 1.6 CDTi Cosmo İç Mekan
Opel’in son 5 yılına hakim kullanıcılar, Astra Sedan’ın içinde de farklı bir atmosfer bulmayacaklar. Kullanılan malzemelerin kalitesi iyi. Ancak kokpitte aşağılara doğru indikçe malzemelerin sertleştiğini söylemeliyiz. Orta konsolda yer alan müzik sistemi kalabalık duruyor. Kesinlikle alışkanlık gerektiriyor. Alışınca da kullanışlı olduğunu görüyorsunuz. Sistemin direksiyon üzerinden de kumanda edilebilmesi, otomobile ergonomi anlamında artı kazandırmış. Hemen altında yer alan klima kumandalarının kullanımı kolay. Sistemin performansı ise başarılı. Vites önünde sınırlı bir küçük eşya gözü kullanılsa da el freni kolu yerine bir tuşa çevrilmesi vites arkasında fazlasıyla geniş eşya gözlerinin yer almasını sağlamış. Önde ve arkada sunulan diz mesafesi yeterli seviyede. Tavanın arkaya doğru inen kavisli yapısı arkada oturanlara bir miktar klostrofobik bir ortam yaratmış. Astra Sedan 420 litrelik hacme sahip. Bu hacim rakibi Renault Fluence’in 530 litresi karşısında ufak kalıyor.
Opel Astra Sedan 1.6 CDTi Cosmo Motor
Motor geliştirme konusunda birkaç yıldır çaba sarf eden Opel’in dizel cephesindeki en önemli ürünü hiç kuşkusuz 1.6 litrelik ünite. Tamamen alüminyumdan imal edilen motor Euro6 standartlarını da bugünden yakalıyor. Motorun en büyük özelliği ekstra bir katkı gerektirmeden Nitrojen Oksit salınımını azaltması. Bu motor 3500 devirde 136hp güç, 2000 devirde ise 320 Nm tork üretiyor. Alt devirlerde çok az bir cansızlık yaşansa da 2000’devirden itibaren yaşanan güç patlaması etkileyici. Astra Sedan, 136hp’lik motoruyla fabrika verilerine göre 0’dan 100km/s hıza 10.1 saniyede ulaşıyor. Sessiz çalışan motor karma kullanımda fabrika verilerine göre 3.9 litre tüketim ortalamasına sahip. Ama biz testimiz boyunca 5.8 litrenin altına indiremedik. Performanslı kullandığımızdaysa tüketimin 7 litreye yaklaştığını gözledik.
Opel Astra Sedan 1.6 CDTi Cosmo Konfor & Yol Tutuş
Opel Astra Sedan’da orta sertlikte bir süspansiyon kullanılmış. Klasik Opel karakterine sahip süspansiyonun sunduğu konfor ve sertlik çok iyi ayarlanmış. Çok kısa ve sert darbeler dışında darbe emiş başarılı. Bu süspansiyon yol tutuşun iyi olmasını garanti ediyor. Direksiyonun geri bildirim düzeyi iyi… Araç virajlarda stabil bir görüntü çiziyor. Eğer sürücü viraj çıkışında erken tam gaz verir ise önden kayma yaşanabiliyor. Bu tip sürücü hataları içinse tüm versiyonlarda ESP sunuluyor. İstenildiğinde ESP çekiş kontrol butonuna uzun süreli basılarak kapatılabiliyor. Diz mesafesinin genişliği ile de göz dolduruyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Sonraki Kayıt
Önceki Kayıt
Ana Sayfa
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
markalar
ALFA ROMEO
AUDI
BENTLEY
BMW
BUGATTI
CHERY
CHEVROLET
CHRYSLER
CITROEN
DACIA
DAIHATSU
DODGE
ETOX
FERRARI
FIAT
FORD
GEELY
HONDA
HYUNDAI
JAGUAR
JEEP
KIA
LADA
LAMBORGHINI
LANCIA
LAND ROVER
LOTUS
MAN
MASERATI
MAZDA
MERCEDES
MINI
NISSAN
OPEL
PEUGEOT
PORSCHE
PROTON
RENAULT
SAAB
SAMAND
SEAT
SKODA
SUBARU
SUZUKI
TATA
TOYOTA
VIPER
VOLKSWAGEN
VOLVO
önceki yazılar
▼
2015
(41)
▼
Nisan
(22)
Opel Astra HB 1.6 CDTI inceleme
VW Polo 1.2 TSi DSG vs Ford Fiesta 1.0 Ecoboost Po...
Renault Clio RS EDC inceleme
Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI inceleme
Toyota Hilux 4x4 inceleme
BMW 220d inceleme
Mini Cooper 2014 inceleme
VW Polo 1.0 inceleme
VW Golf GTI VII inceleme
Lada Vesta 2015
Renault Megane ST inceleme
Seat Leon ST inceleme
Citroen C4 Grand Picasso inceleme
Hyundai i10 A/T inceleme
Mercedes-Benz CLA180 CDI 7G-DCT inceleme
Mercedes-Benz C180 inceleme
Renault Megane 1.6 CVT inceleme
İSPARK’tan 100 bin araca 100 bin ağaç
Opel Astra Sedan 1.6 CDTi inceleme
Dacia Duster 4x2 ve 4x4 inceleme
Nissan X-Trail 1.6 dci CVT inceleme
BMW M3 inceleme
►
Mart
(19)
►
2014
(1)
►
Eylül
(1)
►
2010
(27)
►
Aralık
(3)
►
Ekim
(1)
►
Eylül
(2)
►
Ağustos
(1)
►
Temmuz
(7)
►
Nisan
(4)
►
Mart
(2)
►
Şubat
(5)
►
Ocak
(2)
►
2009
(27)
►
Aralık
(2)
►
Kasım
(3)
►
Ekim
(1)
►
Eylül
(8)
►
Şubat
(7)
►
Ocak
(6)
►
2008
(129)
►
Aralık
(13)
►
Kasım
(11)
►
Ekim
(8)
►
Eylül
(9)
►
Ağustos
(14)
►
Temmuz
(8)
►
Haziran
(11)
►
Mayıs
(12)
►
Nisan
(10)
►
Mart
(3)
►
Şubat
(12)
►
Ocak
(18)
►
2007
(143)
►
Aralık
(17)
►
Kasım
(16)
►
Ekim
(21)
►
Eylül
(18)
►
Ağustos
(10)
►
Temmuz
(10)
►
Haziran
(9)
►
Mayıs
(4)
►
Nisan
(5)
►
Mart
(7)
►
Şubat
(11)
►
Ocak
(15)
►
2006
(234)
►
Aralık
(17)
►
Kasım
(24)
►
Ekim
(13)
►
Eylül
(61)
►
Ağustos
(43)
►
Temmuz
(3)
►
Haziran
(15)
►
Mayıs
(16)
►
Nisan
(16)
►
Mart
(5)
►
Şubat
(4)
►
Ocak
(17)
►
2005
(5)
►
Aralık
(5)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder