skip to main
|
skip to sidebar
Nissan X-Trail 1.6 dci CVT inceleme
2001 yılında doğan Nissan X-Trail, 2. Jenerasyonunda da ufak değişimlerle müşterilere sunulmuştu. Haziran ayında yapılan Türkiye lansmanıyla tanışma fırsatı bulduğumuz yeni modelse selefinden tamamen farklılaşan bir tasarımla karşımıza çıktı. Daha çok kardeşi Qashqai’den esintileri tasarımında barındıran model selefindeki heybetli yapısını korumuş. Peki neler değişmiş? Yoksa sert X-Trail gitmiş yerine daha evcil bir X-Trail mi gelmiş?
Nissan X-Trail 1.6 dCi 130 Hp X-Tronic Platinium Premium Pack Tasarım
Nissan X-Trail selefinden tasarım olarak tamamen ayrışmış. Önceki nesliyle daha keskin hatlara sahip olan model yeni yüzünde oval bir yapıya yer vermiş. Ön bölümde far yapısı kardeşi Qashqai ile neredeyse benzer. Ek olarak ızgaradaki V görseli ve marka logosu da kardeşinden tanıdık. Kaput üzerindeki hatlar onu güçlü kılmış. Yan bölüme geldiğimizde ise modelin selefindeki keskin tasarım dilinden kurtulduğu daha net şekilde anlaşılıyor. Çamurluk çizgileri bile daha sade tutulmuş. Burada kullanılan gövdeden farklı renkte çıkıntılar ‘arazi otomobili’ temasını kullanıcıya yansıtıyor. Bunları desteklemek için tavan üzerinde raylara yer verilmiş. Selefinde bu raylar üzerinde arazi için aydınlatmalarda bulunuyordu. Ancak yeni neslinde bu detaya yer verilmemiş. Karartılmış arka camlar yan bölümde dikkat çekerken, kapı kolları ve cam kenarındaki çıtalar modele şıklık katmış. Nissan X-Trail ön bölümde kardeşine benzemiş ama arka bölümde hem selefinden hem de Qashqai’den tamamen ayrılmış. Selefindeki C sütununa dikey konumlandırılmış stop yerleşiminden vazgeçilip bagaj üzerine uzanan bir yerleşim tercih edilmiş. Şeffaflaştırılmış stoplar farklı bir hava katmış. Eski nesle göre yeni X-Trail boy olarak 17mm ve aks aralığı olarak 76mm daha uzun tasarlanmış. Böylece iç mekanda daha fazla yaşam alanı sunuyor. Ayrıca yeni model 300 mm daha geniş ve 5 mm daha alçak yapıda tasarlanmasına rağmen zemin yüksekliğinden ödün verilmeden 210 mm olan ölçü korunabilmiş. Yeni X-Trail eskisine kıyasla 90 kg daha hafif. Fakat ana yapısında yüzde 50 yüksek dayanımlı çelik malzeme kullanımına yer verilmiş.
Nissan X-Trail 1.6 dCi 130 Hp X-Tronic Platinium Premium Pack İç Mekan
Nissan X-Trail dışarıda olduğu gibi kabinde de kardeşi Qashqai ile benzerlik taşıyor. Çift renkli ön konsol iyi bir kombinasyon. Açık renkli döşemeler iç mekanı ferah kılmış. Üç kollu direksiyon ele oturuyor ve dar sokaklardaki manevra kolaylığı ile göz dolduruyor. Üzerindeki kumandalardan da Cruise Control, yol bilgisayarı ve müzik sistemine müdahale edebiliyorsunuz. Gösterge paneli de Qashqai ile aynı. Panelin orta bölümündeki alandan otomobilinizin yol bilgisayarı notlarına erişebiliyorsunuz. Anahtarsız giriş ve çalıştırma sistemine sahip olan X-Trail, motor çalıştırma butonunu direksiyon arkasında gizlemiş. Buraya erişim alışkanlık gerektiriyor. Piyano siyahı detaylar kalite algısını yükseltmiş. Orta konsoldaki dokunmatik özellikli ekran başarılı. Müzik sisteminin kontrol edilebildiği bu ekrandan, çevre görüş sistemi sayesinde modelin dört bir tarafını da görebiliyorsunuz. Ek olarak güvenlik kalkanı felsefesiyle araçta; otomatik çarpışma önleyici sistem, kör nokta uyarı sistemi, şerit takip uyarı sistemi, hareketli nesne algılama sistemi, lastik basınç uyarı sistemi, yorgunluk algılama sistemi, trafik işareti algılama sistemi ve otomatik uzun far asistanı gibi özelliklere yer verilmiş. Önde ve arkada sunulan alan yeterli. Özellikle arkada oturan bireylerin baş mesafesi konusunda sıkıntı yaşamadığı net bir şekilde görülüyor. Burada altını çizmemiz gereken bir diğer detay ise 77 derece açı ile açılan kapılar. X-Trail bu özelliği sayesinde arka koltuklara iniş ve binişi kolaylaştırmış. Model selefinde 5 koltuklu olarak satın alınabiliyordu. 7 koltuklu versiyonu ise selefinde bulunmuyordu. Bu süreçte Nissan; Qashqai+2 ile müşterilere çözüm sunuyordu. Şimdi ise Qasqai+2 üretilmeyerek 7 kişilik bir otomobil arayanlara X-Trail’ı sunuluyor. Arka iki koltuk başarılı bir düşünce ancak burada sadece küçük bireyler seyahat edebilir. Bagaj hacmi 445 litre. 7 kişilik oturma düzeninde 135 litreye düşen bu alan tüm koltuklar yatırınca 1982 litreye çıkıyor.
Nissan X-Trail 1.6 dCi 130 Hp X-Tronic Platinium Premium Pack Motor
Model ülkemizde sadece 1.6 litre dizel motorla satışa sunuluyor. Renault’tan alınan turbo, dizel ünite 4000 d/d’de 130 bg güç, 1750 d/d’de ise 320 Nm tork değeri sağlıyor. CVT teknolojisine sahip X-Tronic şanzıman ile satılan Nissan X-Trail, 0-100 Km/s hızlanmasını 11.4 saniyede tamamlarken maksimum 180 Km/s hız değerine sahip. Fabrika verilerine göre karma tüketim değeri 5.1 litre olarak belirlenmiş. Sakin kullanımlarda model ile 5 litre gibi dikkat çekici bir değere inilebiliyor. Performanslı kullanımda tüketim ise 7.2 litreye çıkıyor.
Nissan X-Trail 1.6 dCi 130 Hp X-Tronic Platinium Premium Pack Konfor & Yol Tutuş
Modelde yumuşak süspansiyonlara yer verilmiş. Nissan X-Trail bu sistem sayesinde arazi kullanımında Yeterli konforu sunuyor. Yüksek yapı ve yumuşak lastikler modelin viraj performansını törpülerken sınırları aşıldığında arkadan kayma yaşatabiliyor. ESP sistemi bu konudaki en büyük yardımcınız. Model yalıtım konusunda başarılı. Yol ve rüzgar sesini kabin içine yansıtmayan model aynı başarıyı motor sesi için gösteremiyor. CVT şanzıman güç ihtiyacı hissettiğinizde üst devirlerde kalarak motor sesinin kabin içine fazlasıyla yansımasına sebep oluyor. Ek olarak açılır cam tavan asfalt sürüşlerinde dahi ses yapıyor. Bu durum test aracından kaynaklı olabilir.
Nissan X-Trail 1.6 dCi 130 Hp X-Tronic Platinium Premium Pack Güvenlik
Nissan’ın yeni modeli X-Trail EuroNcap çarpışma testlerinden 5 yıldız ile ayrıldı. Çarpışma esnasında kabini sağlam kalan model sürücünün kaval kemiği ve göğüs kafesi dışında, yolcunun ise sadece göğüs kafesi dışında tüm uzuvlarına tam koruma sağlamıştır. Yandan araç ile çarpmalarda tam koruma sağlayan model, sabit bariyer çarpmalarında ise göğüs kafesi dışında tüm bölgelere tam koruma sağlamıştır. arkadan çarpmalarda da boyun bölgesine sınırlı önden çarpmalarda ise tam koruma sağlayan X-Trail EuroNcap’den 5 yıldız ile ayrıldı.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Sonraki Kayıt
Önceki Kayıt
Ana Sayfa
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
markalar
ALFA ROMEO
AUDI
BENTLEY
BMW
BUGATTI
CHERY
CHEVROLET
CHRYSLER
CITROEN
DACIA
DAIHATSU
DODGE
ETOX
FERRARI
FIAT
FORD
GEELY
HONDA
HYUNDAI
JAGUAR
JEEP
KIA
LADA
LAMBORGHINI
LANCIA
LAND ROVER
LOTUS
MAN
MASERATI
MAZDA
MERCEDES
MINI
NISSAN
OPEL
PEUGEOT
PORSCHE
PROTON
RENAULT
SAAB
SAMAND
SEAT
SKODA
SUBARU
SUZUKI
TATA
TOYOTA
VIPER
VOLKSWAGEN
VOLVO
önceki yazılar
▼
2015
(41)
▼
Nisan
(22)
Opel Astra HB 1.6 CDTI inceleme
VW Polo 1.2 TSi DSG vs Ford Fiesta 1.0 Ecoboost Po...
Renault Clio RS EDC inceleme
Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI inceleme
Toyota Hilux 4x4 inceleme
BMW 220d inceleme
Mini Cooper 2014 inceleme
VW Polo 1.0 inceleme
VW Golf GTI VII inceleme
Lada Vesta 2015
Renault Megane ST inceleme
Seat Leon ST inceleme
Citroen C4 Grand Picasso inceleme
Hyundai i10 A/T inceleme
Mercedes-Benz CLA180 CDI 7G-DCT inceleme
Mercedes-Benz C180 inceleme
Renault Megane 1.6 CVT inceleme
İSPARK’tan 100 bin araca 100 bin ağaç
Opel Astra Sedan 1.6 CDTi inceleme
Dacia Duster 4x2 ve 4x4 inceleme
Nissan X-Trail 1.6 dci CVT inceleme
BMW M3 inceleme
►
Mart
(19)
►
2014
(1)
►
Eylül
(1)
►
2010
(27)
►
Aralık
(3)
►
Ekim
(1)
►
Eylül
(2)
►
Ağustos
(1)
►
Temmuz
(7)
►
Nisan
(4)
►
Mart
(2)
►
Şubat
(5)
►
Ocak
(2)
►
2009
(27)
►
Aralık
(2)
►
Kasım
(3)
►
Ekim
(1)
►
Eylül
(8)
►
Şubat
(7)
►
Ocak
(6)
►
2008
(129)
►
Aralık
(13)
►
Kasım
(11)
►
Ekim
(8)
►
Eylül
(9)
►
Ağustos
(14)
►
Temmuz
(8)
►
Haziran
(11)
►
Mayıs
(12)
►
Nisan
(10)
►
Mart
(3)
►
Şubat
(12)
►
Ocak
(18)
►
2007
(143)
►
Aralık
(17)
►
Kasım
(16)
►
Ekim
(21)
►
Eylül
(18)
►
Ağustos
(10)
►
Temmuz
(10)
►
Haziran
(9)
►
Mayıs
(4)
►
Nisan
(5)
►
Mart
(7)
►
Şubat
(11)
►
Ocak
(15)
►
2006
(234)
►
Aralık
(17)
►
Kasım
(24)
►
Ekim
(13)
►
Eylül
(61)
►
Ağustos
(43)
►
Temmuz
(3)
►
Haziran
(15)
►
Mayıs
(16)
►
Nisan
(16)
►
Mart
(5)
►
Şubat
(4)
►
Ocak
(17)
►
2005
(5)
►
Aralık
(5)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder