skip to main
|
skip to sidebar
Renault Megane ST inceleme
Megane modeli Renault için ayrı bir önem taşıyor. İlk nesli ’90’lı yılların ortasında tanıtılan otomobil bugün 3. Nesliyle karşımızda. İkinci nesli 2003 yılında Avrupa’da yılın Otomobili seçilen aracın mevcuy jenerasyonu ise geçtiğimiz aylarda makyajlandı ve güncel görünümünü kazandı. Bugünkü test konuğumuz ise ailenin station wagon üyesi ‘Megane Sport Tourer’…
Renault Megane ST 1.5 dCi EDC GT Line Tasarım
Megane modelinin ikinci neslini hatırlayanlar aracın ne kadar sıra dışı bir görünüme sahip olduğunu bilirler. Üçüncü nesil ise modern görünen ama daha alışılmış çizgilere sahipti. İkinci kez makyajlanan Megane ailesinin ön tamponu bütünüyle değişmiş. Renault logosu markanın diğer modellerinde olduğu gibi irileşmiş ve daha da dikkat çeker hale gelmiş. Revize edilen LED tipi gündüz farları ön bölümün dikkat çeken parçaları arasında. Yan bölümde aracın gerçek kimliği ortaya çıkıyor. Uzatılan arka bölüm ile klasik station wagon hatları elde edilmiş. Arka kısımda radikal bir makyaj operasyonu yapılmamış. Stop grubunun iç tasarımı elden geçirilmiş. Megane Sport Tourer, 4567 mm uzunluğa, 1804 mm genişliğe ve 1507 mm yüksekliğe sahip. Bu değerler ile en güncel rakibi Toyota Auris Touring Sports modelinden daha büyük.
Renault Megane ST 1.5 dCi EDC GT Line İç Mekan
Megane’ın makyaj operasyonunun uğramadığı bir diğer yer de iç mekan. Malzeme kalitesi sınıf standartlarını karşılıyor. Konsolun en üstünde büyük bir ekran bulunuyor. Bu ekran satın alınırsa R-LINK gibi gelişkin bir sisteme ev sahipliği yapıyor. Dokunmatik de olan bu sistem ne yazık ki konumu sebebiyle bu şekilde kullanılamıyor. Kontroller yine vites kolunun arkasındaki joystick ile gerçekleştiriliyor. Aracımız GT Line donanımında olduğundan bu donanıma has kaplamalar ve kırmızı dikişli deri direksiyon bulunuyordu. Direksiyon simidi üzerinde bulunan kabartmalar sayesinde ele iyi oturması sağlanmış. Aracın pedalları da sportifliği vurgulamak amacıyla metal kaplamaya sahip. Megane Sport Tourer karoser yapısının verdiği avantajla 524 litrelik bir bagaj hacmi sunuyor. Bu hacim arka koltukların yatırılmasıyla 1600 litreye kadar yükseliyor. Aracın arka koltuk sırasında hatchback kardeşine göre belirgin bir diz mesafesi artışı yaşanmış.
Renault Megane ST 1.5 dCi EDC GT Line Motor
Megane Sport Tourer iki dizel motorla Türkiye’de satılıyor. Bunlar 1.5 litre dCi ve 1.6 litre dCi. Test ettiğimiz versiyonsa 1.5 dCi seçeneği idi. Sadece bu motorla sunulan EDC otomatikleştirilmiş şanzıman da aracımızda bulunuyordu. Pek çok modelde denediğimiz bu motor 4000 d/d’de 110hp güç, 1750 d/d’de 240 Nm tork çıkışına sahip. Fabrika verilerine göre motorun 0-100 km/s hızlanması 11.9 saniye olarak açıklanır. EDC otomatik şanzıman çift kavramalı olma özelliği taşıyor ve hızlı vites geçişleriyle dikkat çekiyor. Ancak düşük hızlarda biraz yavaş kaldığını da gözlemledik. Aracın fabrika verilerine göre karma yakıt tüketimi 4.2 litre. Bu değer ulaşılması zor bir hedef. Biz testimizde ancak 5.5 litrelik bir ortalama yakalayabildik.
Renault Megane ST 1.5 dCi EDC GT Line Konfor & Yol Tutuş
GT Line olması sebebiyle Megane Sport Tourer’da 17 inçlik jantlar ve görece düşük yanak profilli lastikler sebebiyle aracın bozuk zeminlerde konfor düzeyi düşük kalıyor. Viraj performansı ise yeterli. Ancak onun uzun bir gövdeye sahip olduğu unutulmamalı. Buna karşın araç çok zorlandığında ilk olarak önden kayma gösteriyor. Neyse ki ESP sisteminin varlığı tehlikeyi büyümeden engelliyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Sonraki Kayıt
Önceki Kayıt
Ana Sayfa
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
markalar
ALFA ROMEO
AUDI
BENTLEY
BMW
BUGATTI
CHERY
CHEVROLET
CHRYSLER
CITROEN
DACIA
DAIHATSU
DODGE
ETOX
FERRARI
FIAT
FORD
GEELY
HONDA
HYUNDAI
JAGUAR
JEEP
KIA
LADA
LAMBORGHINI
LANCIA
LAND ROVER
LOTUS
MAN
MASERATI
MAZDA
MERCEDES
MINI
NISSAN
OPEL
PEUGEOT
PORSCHE
PROTON
RENAULT
SAAB
SAMAND
SEAT
SKODA
SUBARU
SUZUKI
TATA
TOYOTA
VIPER
VOLKSWAGEN
VOLVO
önceki yazılar
▼
2015
(41)
▼
Nisan
(22)
Opel Astra HB 1.6 CDTI inceleme
VW Polo 1.2 TSi DSG vs Ford Fiesta 1.0 Ecoboost Po...
Renault Clio RS EDC inceleme
Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI inceleme
Toyota Hilux 4x4 inceleme
BMW 220d inceleme
Mini Cooper 2014 inceleme
VW Polo 1.0 inceleme
VW Golf GTI VII inceleme
Lada Vesta 2015
Renault Megane ST inceleme
Seat Leon ST inceleme
Citroen C4 Grand Picasso inceleme
Hyundai i10 A/T inceleme
Mercedes-Benz CLA180 CDI 7G-DCT inceleme
Mercedes-Benz C180 inceleme
Renault Megane 1.6 CVT inceleme
İSPARK’tan 100 bin araca 100 bin ağaç
Opel Astra Sedan 1.6 CDTi inceleme
Dacia Duster 4x2 ve 4x4 inceleme
Nissan X-Trail 1.6 dci CVT inceleme
BMW M3 inceleme
►
Mart
(19)
►
2014
(1)
►
Eylül
(1)
►
2010
(27)
►
Aralık
(3)
►
Ekim
(1)
►
Eylül
(2)
►
Ağustos
(1)
►
Temmuz
(7)
►
Nisan
(4)
►
Mart
(2)
►
Şubat
(5)
►
Ocak
(2)
►
2009
(27)
►
Aralık
(2)
►
Kasım
(3)
►
Ekim
(1)
►
Eylül
(8)
►
Şubat
(7)
►
Ocak
(6)
►
2008
(129)
►
Aralık
(13)
►
Kasım
(11)
►
Ekim
(8)
►
Eylül
(9)
►
Ağustos
(14)
►
Temmuz
(8)
►
Haziran
(11)
►
Mayıs
(12)
►
Nisan
(10)
►
Mart
(3)
►
Şubat
(12)
►
Ocak
(18)
►
2007
(143)
►
Aralık
(17)
►
Kasım
(16)
►
Ekim
(21)
►
Eylül
(18)
►
Ağustos
(10)
►
Temmuz
(10)
►
Haziran
(9)
►
Mayıs
(4)
►
Nisan
(5)
►
Mart
(7)
►
Şubat
(11)
►
Ocak
(15)
►
2006
(234)
►
Aralık
(17)
►
Kasım
(24)
►
Ekim
(13)
►
Eylül
(61)
►
Ağustos
(43)
►
Temmuz
(3)
►
Haziran
(15)
►
Mayıs
(16)
►
Nisan
(16)
►
Mart
(5)
►
Şubat
(4)
►
Ocak
(17)
►
2005
(5)
►
Aralık
(5)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder