skip to main
|
skip to sidebar
Mercedes-Benz CLA180 CDI 7G-DCT inceleme
CLS serisinin alternatifi olarak görünen CLA piyasaya çıktığı ilk andan itibaren özellikle tasarımıyla dikkat çekti. Ailenin 1.6 litre benzinli motorunun gücü arkasına alan modelin Türkiye şartlarında akaryakıt fiyatları sebebiyle satış rakamları törpüleniyordu. Marka bunun üzerine Renault ile olan ortaklığı doğrultusunda 1.5 litre dizel üniteyi CLA modelinde de sunmaya başladı.
Mercedes-Benz CLA180 CDI Tasarım
A serisine hatırlatan ön yüz, petek şeklindeki ızgara ve nikelaj detaylar ile şık kılınmış. Mercedes modellerinden alışık olduğumuz büyük logo ızgara üzerinde yerini almış. Kaput üzerinde ve tamponda bulunan keskin çizgiler modeli agresif bakışlara kavuşturmuş. LED destekli gündüz farları bu bölüme ayrı bir hava katmış. Yan bölümde keskin hatlar ve çok kollu jant grubu ile sportif ruh desteklenmiş. Bu otomobilde CLS serisini çağrıştıran en önemli detay ise arka stoplar oluyor. Bagaj çizgisi de bu iddiayı destekliyor. Sportiflik anlamında modele artı katan “U” şeklindeki bagaj ağzı buraya yükleme yapılırken sıkıntı oluşturabilir. Boyutlarına baktığımızda Mercedes CLA 180, 4630 mm uzunluğa, 1777 mm genişliğe, 1432 mm yüksekliğe ve 2699 mm aks mesafesine sahip. Bu değerler ile rakibi A3 sedandan 174 mm daha uzun, 19 mm daha dar, 16 mm daha yüksek, 62 mm daha fazla dingil mesafesine sahip.
Mercedes-Benz CLA180 CDI İç Mekan
Kardeşi A serisi rüzgarları iç mekanda da kendini gösteriyor. Direksiyon, havalandırma kanalları tamamen aynı. Okunaklı gösterge panelleri başarılı. Panelin ortasındaki ekrandan ise yol bilgisayarı notlarına ulaşabiliyorsunuz. Orta konsoldaki ekran sonradan eklenmiş hissini çağrıştırıyor. İlk makyajla ekranın çözünürlüğünün ve işlevinin güncellenmesi şart. Orta konsoldaki joystick kumanda yardımıyla buraya erişim mümkün. Geri park kamerası olarak da kullanılabilen ekran müzik sistemi kapalıyken vitesi “R” konumuna getirdiğinizde çalışmıyor. Küçük bir detay ancak büyük eksiklik. Küçük eşya gözü konusunda Mercedes-Benz CLA 180 cüretkar. Bunu özellikle vites topuzunu direksiyon arkasına taşımaya borçlu. Kapı iç cepleri de bu konuya destekçi. Önde sunulan alan yeterli. Ancak arkada sunulan baş mesafesi alçalan tavan çizgisi sebebiyle uzun boylu yolcuları rahatsız edecektir. Bagaj bölümünde ise arka alanın dar yapısının aksine CLA rakibi A3 sedana 45 litre fark atarak 470 litre gibi büyük bir hacmi size sunmayı başarıyor. Fakat yükleme ağzı sebebiyle bagajın kullanımı çok kolay değil.
Mercedes-Benz CLA180 CDI Motor
Mercedes-Benz CLA180’de 1.5 litre motora yer verilmiş. 4000 d/d’de 109 PS güç üreten ünite 1750 ile 2500 devir bandı arasında 205 Nm tork değeri sağlıyor. 7 ileri otomatik şanzıman ile kombine edilen ünite, 0-100 Km/s hızlanmasını 11.9 saniyede tamamlarken maksimum 205 Km/s hız değerine sahip. Fabrika verilerine göre karma tüketim değeri ise 5.1 litre olarak belirlenmiş. Alt devirlerden itibaren gücü hissettiren ünite ile sakin kullanımlarda 6.2 litre, performanslı kullanımlarda ise 7.4 litre gibi değerlere imza attı.
Mercedes-Benz CLA180 CDI Konfor & Yol Tutuş
Mercedes-Benz CLA 180 CDI’da sert süspansiyonlara yer verilmiş. Bu durum aracın konfor başlığını törpülemiş. Ancak modelin yol tutuş karakterine artı katmış. Hisli direksiyonla da birleşen bu avantaj virajlarda elinizi kuvvetlendiriyor. Modelin sınırları zorlandığında ilk kaymayı önden gerçekleştiriyor. ESP bu duruma anında müdahale ederek sizi rayınıza oturtuyor. Yalıtım konusunda sınıf ortalamalarında bir performans sunan CLA 180, yüksek devirlerde motor sesini kabine yansıtıyor. Ön yolcularda sıkıntı yaşanmazken arka bölümdeki misafirler düşük tavan yapısı sebebiyle sorun yaşıyor.
Mercedes-Benz CLA180 CDI Güvenlik
Model 2013 yılında girdiği testten 5 yıldız almayı başardı. Önden çarpmalarda sürücünün göğüs yolcunun ise sol kaval kemiği dışında tüm uzuvlarına maksimum koruma sağlayan model, yandan araç ile çarpmalarda tüm eklemlere maksimum koruma sağlamıştır. Sabit bariyer çarpmalarında ise göğüs bölgesine sınırlı bel bölgesine ise yeterli koruma sağlamasıyla dikkat çeken model arkadan çarpmalarda da boyun bölgesine tam koruma sağlamıştır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Sonraki Kayıt
Önceki Kayıt
Ana Sayfa
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
markalar
ALFA ROMEO
AUDI
BENTLEY
BMW
BUGATTI
CHERY
CHEVROLET
CHRYSLER
CITROEN
DACIA
DAIHATSU
DODGE
ETOX
FERRARI
FIAT
FORD
GEELY
HONDA
HYUNDAI
JAGUAR
JEEP
KIA
LADA
LAMBORGHINI
LANCIA
LAND ROVER
LOTUS
MAN
MASERATI
MAZDA
MERCEDES
MINI
NISSAN
OPEL
PEUGEOT
PORSCHE
PROTON
RENAULT
SAAB
SAMAND
SEAT
SKODA
SUBARU
SUZUKI
TATA
TOYOTA
VIPER
VOLKSWAGEN
VOLVO
önceki yazılar
▼
2015
(41)
▼
Nisan
(22)
Opel Astra HB 1.6 CDTI inceleme
VW Polo 1.2 TSi DSG vs Ford Fiesta 1.0 Ecoboost Po...
Renault Clio RS EDC inceleme
Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI inceleme
Toyota Hilux 4x4 inceleme
BMW 220d inceleme
Mini Cooper 2014 inceleme
VW Polo 1.0 inceleme
VW Golf GTI VII inceleme
Lada Vesta 2015
Renault Megane ST inceleme
Seat Leon ST inceleme
Citroen C4 Grand Picasso inceleme
Hyundai i10 A/T inceleme
Mercedes-Benz CLA180 CDI 7G-DCT inceleme
Mercedes-Benz C180 inceleme
Renault Megane 1.6 CVT inceleme
İSPARK’tan 100 bin araca 100 bin ağaç
Opel Astra Sedan 1.6 CDTi inceleme
Dacia Duster 4x2 ve 4x4 inceleme
Nissan X-Trail 1.6 dci CVT inceleme
BMW M3 inceleme
►
Mart
(19)
►
2014
(1)
►
Eylül
(1)
►
2010
(27)
►
Aralık
(3)
►
Ekim
(1)
►
Eylül
(2)
►
Ağustos
(1)
►
Temmuz
(7)
►
Nisan
(4)
►
Mart
(2)
►
Şubat
(5)
►
Ocak
(2)
►
2009
(27)
►
Aralık
(2)
►
Kasım
(3)
►
Ekim
(1)
►
Eylül
(8)
►
Şubat
(7)
►
Ocak
(6)
►
2008
(129)
►
Aralık
(13)
►
Kasım
(11)
►
Ekim
(8)
►
Eylül
(9)
►
Ağustos
(14)
►
Temmuz
(8)
►
Haziran
(11)
►
Mayıs
(12)
►
Nisan
(10)
►
Mart
(3)
►
Şubat
(12)
►
Ocak
(18)
►
2007
(143)
►
Aralık
(17)
►
Kasım
(16)
►
Ekim
(21)
►
Eylül
(18)
►
Ağustos
(10)
►
Temmuz
(10)
►
Haziran
(9)
►
Mayıs
(4)
►
Nisan
(5)
►
Mart
(7)
►
Şubat
(11)
►
Ocak
(15)
►
2006
(234)
►
Aralık
(17)
►
Kasım
(24)
►
Ekim
(13)
►
Eylül
(61)
►
Ağustos
(43)
►
Temmuz
(3)
►
Haziran
(15)
►
Mayıs
(16)
►
Nisan
(16)
►
Mart
(5)
►
Şubat
(4)
►
Ocak
(17)
►
2005
(5)
►
Aralık
(5)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder