skip to main
|
skip to sidebar
Mercedes-Benz C180 inceleme
Mercedes-Benz’deki yenileme akımı C serisinde de gerçekleşti. Uzun yıllar gerek tasarımı gerekse satış rakamlarıyla adından söz ettiren bu otomobil, Nisan ayından itibaren yeni yüzüyle Türkiye’de satılıyor. Şık tasarımıyla dikkat çeken C serisinde ağabeyi E serisinden de esintiler görmek mümkün. Dört farklı donanım ile satın alabildiğiniz C serisi motor seçeneği olarak ise 2 benzinli ve bir de dizel üniteyi sunuyor. Önümüzdeki yıl Renault ile dizel motor kardeşliği yapması beklenen model, 1.6 litre benzinli motoruyla test konuğumuz oluyor.
Mercedes-Benz C180 Fascination 7G-Tronic Tasarım
Selefine göre daha dinamik olan model eskisine göre keskin hatlara kavuşmuş. Yeni far grubunun kullanıldığı araç, selefinin aksine LED gündüz aydınlatmalarını far grubunun içine taşımış. Bu tasarım ile E serisine de benzediğini görmek mümkün. Tampon kenarlarında yer alan havalandırma kanalları çift parçalı krom çıtalar ile şık kılınmış. Selefine göre ön ızgara daha oval hatlara kavuşturulmuş. Paralel uzanan ızgara hatları ise marka logosuyla birleştirerek bütünlük sağlanmış. Yan bölümde keskin hatları görmek mümkün. 17 inç alaşımlı jantlar ise mütevazı bir yapı oluşturmuş. Yan aynalarda da değişimler göze çarpıyor. Selefinde çift çizgi halinde yan aynalarda uzanan sinyaller yerini tek ve sade bir ışık grubuna bırakmış. Ek olarak selefindeki dikdörtgen seklini andıran yan aynalar yeni nesilde oval bir yapıya kavuşmuş. Arka bölüme geldiğimizde yeni S serisini hatırlatan bir tasarım bizleri karşılıyor. Bu algıyı oluşturan en büyük detay ise stop grubu ve difüzör oluyor. Krom kaplı difüzör şık bir görüntü sunarken yükseltilen bagaj kapağı çizgisiyle bu bölüme sportif bir hava katmış. Yeni Mercedes C serisi, 4686 mm uzunluğa, 1810 mm genişliğe, 1442 mm yüksekliğe ve 2840 mm aks mesafesine sahip. Bu değerler ile eskisinden 95 mm daha uzun, 40 mm daha geniş, 5 mm daha alçak ve 80 mm daha uzun aks mesafesine sahip. En güçlü rakibi BMW 3 serisinden ise 62 mm daha uzun, 1 mm daha dar, 13 mm daha yüksek ve 30 mm daha uzun aks mesafesine sahip.
Mercedes-Benz C180 Fascination 7G-Tronic İç Mekan
Bu kısımda tasarım anlamında yine S serisinden esintiler görmek mümkün. Orta ve ön konsoldaki kontrol kumandaları, kapı içlerindeki hoparlörler ve sürücü kapısındaki kontrol kumandaları bu benzerliği destekliyor. Selefindeki gibi 3 kollu direksiyon yapısı göze çarpıyor. Ancak yeni C serisinde bu direksiyon iç bükey bir yapı kazanmış. Krom detaylarla süslenen direksiyon otomobilin bir çok özelliğini kontrol eden tuşlar ile ergonomi anlamında size destek oluyor. Ön konsolun orta bölümünde piyano siyahı bir kaplama kullanılmış. Dilerseniz bunu ahşap görüntüye sahip olan bir seçenek ile değiştirebilirsiniz. Krom renk ile belirginleştirilmiş tuşların kullanımı oldukça kolay. İki koltuk arasında konumlandırılan Touchpad şık ve kolay kullanılıyor. Bu donanımı kullanarak orta konsoldaki ekran yardımıyla otomobilinizle ilgili birçok özelliği kontrol edip hatta internette sörf bile yapmak mümkün. Eğer bu butonun kullanımı zor derseniz hemen bu tuşun altında joystic görevi gören yuvarlak bir tuş ile sistemi kontrol edebiliyorsunuz. Bu kontrol kumandasının solunda park yardım ve otomobilin sürüş modlarını kon trol eden butonlar yer alıyor. Hemen sağ tarafında ise Start&Stop, müzik sistemini açıp kapama tuşu ve ses kontrol kumandalarına yer verilmiş. Vitesin direksiyon arkasındaki bir kola taşınması orta konsolda küçük eşya gözü konusunda size geniş bir alan sunmuş. Bu alanın dışında çift kapaklı kolçak kısmında ve kapı iç ceplerinde alanlar mevcut. Çift parçalı sunroof sayesinde iç mekan ferah kılınırken önde ve arkada oturan misafirler hacim, diz ve baş mesafesi konusunda sıkıntı çekmiyor. Ferah iç hacmin yanı sıra model bagajda 480 litrelik bir alanı kullanımınıza sunuyor. Bu alan selefine göre 5 litre daha arttırılmış ve rakibi BMW 3 serisi ile aynı ölçüye sahip.
Mercedes-Benz C180 Fascination 7G-Tronic Motor
Makyajlı selefinde bir ara 1.8 litre sonra tekrar 1.6 litre olarak sunulan ünite yeni Mercedes C serisinde yine 1.6 litre olarak kullanılmış. Turbo destekli 1.6 litrelik ünite 5300 d/d’de 156 bg güç ve 1200 ila 4000 devir bantları arasında 250 Nm tork üretiyor. Bu motor modele 8.5 saniyelik 0-100 Km/s hızlanma ve maksimum 223 Km/s hız değeri sunuyor. Fabrika verilerine göre karma tüketim değeri ise 5.5 litre. 7G-Tronic şanzıman ile kombine edilen bu ünite BMW modellerinden anımsadığımız sürüş modlarına sahip. Eco, Comfort, Sport, Sport+ ve Invidual olarak sıralanan modlar size farklı sürüş karakterleri sunuyor. Eco modunda tamamıyla ekonomik sürüşler yaptıran modelin gaz tepkileri yumuşuyor ve klima ve benzeri konfor özelliklerinin performansları düşürülüyor. Sport + modunda gücünün son damlasına kadar size hizmet eden model, individual modda ise motor, direksiyon, start stop sistemi ve havalandırmayı istediğiniz şekilde uyarlama imkanını size sunuyor. Model ile Eco modu aktif iken sakin kullanımlarda 7 litre, Sport + ve Individual mod da performanslı kullanımlarda 9.4 litrelik tüketim değerleri elde ettik. Eco modunda gösterge panelinde ekonomik sürüşe yönlendiren bilgileri takip ederek tüketim değerinizi daha da aşağıya çekebilirsiniz.
Mercedes-Benz C180 Fascination 7G-Tronic Konfor & Yol Tutuş
Otomobilde darbe emişi yüksek süspansiyonlara yer verilmiş. Ancak test aracımızdaki gibi 17 inç jantlar tercih ederseniz konforunuz bir parça törpülenebilir. Viraj performansı da başarılı olan model sınırları zorlandığında ilk kaymayı arkadan başlatıyor. ESP sistemi sayesinde rayında tutulan modelde ESP devre dışı bırakılıyor. Bu durum sizi boş alanlarda arkadan itişin keyfini çıkarabileceğim düşüncesine itebilir. Ancak ESP’yi devre dışı bıraksanız da sistem kayma şiddetlenince müdahalelerde bulunuyor. İçerideki yan destekli ön koltuklar size özellikle virajlarda fazlasıyla yardım sağlıyor. Ayrıca ayarlanabilir baldır destekli koltuklar son derece dikkat çekici.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Sonraki Kayıt
Önceki Kayıt
Ana Sayfa
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
markalar
ALFA ROMEO
AUDI
BENTLEY
BMW
BUGATTI
CHERY
CHEVROLET
CHRYSLER
CITROEN
DACIA
DAIHATSU
DODGE
ETOX
FERRARI
FIAT
FORD
GEELY
HONDA
HYUNDAI
JAGUAR
JEEP
KIA
LADA
LAMBORGHINI
LANCIA
LAND ROVER
LOTUS
MAN
MASERATI
MAZDA
MERCEDES
MINI
NISSAN
OPEL
PEUGEOT
PORSCHE
PROTON
RENAULT
SAAB
SAMAND
SEAT
SKODA
SUBARU
SUZUKI
TATA
TOYOTA
VIPER
VOLKSWAGEN
VOLVO
önceki yazılar
▼
2015
(41)
▼
Nisan
(22)
Opel Astra HB 1.6 CDTI inceleme
VW Polo 1.2 TSi DSG vs Ford Fiesta 1.0 Ecoboost Po...
Renault Clio RS EDC inceleme
Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI inceleme
Toyota Hilux 4x4 inceleme
BMW 220d inceleme
Mini Cooper 2014 inceleme
VW Polo 1.0 inceleme
VW Golf GTI VII inceleme
Lada Vesta 2015
Renault Megane ST inceleme
Seat Leon ST inceleme
Citroen C4 Grand Picasso inceleme
Hyundai i10 A/T inceleme
Mercedes-Benz CLA180 CDI 7G-DCT inceleme
Mercedes-Benz C180 inceleme
Renault Megane 1.6 CVT inceleme
İSPARK’tan 100 bin araca 100 bin ağaç
Opel Astra Sedan 1.6 CDTi inceleme
Dacia Duster 4x2 ve 4x4 inceleme
Nissan X-Trail 1.6 dci CVT inceleme
BMW M3 inceleme
►
Mart
(19)
►
2014
(1)
►
Eylül
(1)
►
2010
(27)
►
Aralık
(3)
►
Ekim
(1)
►
Eylül
(2)
►
Ağustos
(1)
►
Temmuz
(7)
►
Nisan
(4)
►
Mart
(2)
►
Şubat
(5)
►
Ocak
(2)
►
2009
(27)
►
Aralık
(2)
►
Kasım
(3)
►
Ekim
(1)
►
Eylül
(8)
►
Şubat
(7)
►
Ocak
(6)
►
2008
(129)
►
Aralık
(13)
►
Kasım
(11)
►
Ekim
(8)
►
Eylül
(9)
►
Ağustos
(14)
►
Temmuz
(8)
►
Haziran
(11)
►
Mayıs
(12)
►
Nisan
(10)
►
Mart
(3)
►
Şubat
(12)
►
Ocak
(18)
►
2007
(143)
►
Aralık
(17)
►
Kasım
(16)
►
Ekim
(21)
►
Eylül
(18)
►
Ağustos
(10)
►
Temmuz
(10)
►
Haziran
(9)
►
Mayıs
(4)
►
Nisan
(5)
►
Mart
(7)
►
Şubat
(11)
►
Ocak
(15)
►
2006
(234)
►
Aralık
(17)
►
Kasım
(24)
►
Ekim
(13)
►
Eylül
(61)
►
Ağustos
(43)
►
Temmuz
(3)
►
Haziran
(15)
►
Mayıs
(16)
►
Nisan
(16)
►
Mart
(5)
►
Şubat
(4)
►
Ocak
(17)
►
2005
(5)
►
Aralık
(5)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder